afstellen ebza
afstellen ebza
Ik heb de timing en poorten van mijn cilinders aangepast en het inlaat kanaal groter gemaakt omdat ik een andere carburateur heb geplaatst.
Nu ben ik van mening dat door deze veranderingen de ontsteking te vroeg staat.
Nu is mijn vraag hoe je kan zien hoeveel mm voor ontsteking hij heeft.
Ik heb zelf altijd gekart en daarbij zaten op de spoel en de grondplaat een herkenningspunt.
Ik heb vandaag even kort gekeken maar zag niet echt duidelijk iets zitten.
Nu ben ik van mening dat door deze veranderingen de ontsteking te vroeg staat.
Nu is mijn vraag hoe je kan zien hoeveel mm voor ontsteking hij heeft.
Ik heb zelf altijd gekart en daarbij zaten op de spoel en de grondplaat een herkenningspunt.
Ik heb vandaag even kort gekeken maar zag niet echt duidelijk iets zitten.
Re: afstellen ebza
Dat kun je het beste zien met een meetklokje.
Trabant 601, HP750 anhänger
IFA Service Noord, onderhoud aan Trabant, Wartburg en Barkas B1000 in Friesland en omgeving
IFA Service Noord, onderhoud aan Trabant, Wartburg en Barkas B1000 in Friesland en omgeving
Dat snap ik, maar hoe kun je zien op welk punt hij vonkt.
Dat is mij niet helemaal duidelijk.
Ik heb wel gezien dat er bij de gever een punt zit maar waar zit dan het herkenninspunt op de grondplaat?
Dat is mij niet helemaal duidelijk.
Ik heb wel gezien dat er bij de gever een punt zit maar waar zit dan het herkenninspunt op de grondplaat?
Trabant p50 bj. 1960
dat punt waarop hij een vonk afgeeft, kun je met een lampje aangeven. Zodra lamp gaat branden, op dat moment komt de vonk.
Dit staat in de WHIMS/Ratgeber/Ich Fahre ein Trabant beschreven hoe dat werkt. Ik neem aan dat je een van die boeken in je bezit hebt.
Dit staat in de WHIMS/Ratgeber/Ich Fahre ein Trabant beschreven hoe dat werkt. Ik neem aan dat je een van die boeken in je bezit hebt.
Trabant 601, HP750 anhänger
Er zitten toch kerfjes in de V-snaarpoelie?
Ja, die zitten er maar dikke kans dat die door hermontage bij een revisie niet meer klopt
Valves! Who needs Valves?
Het is gelukt met het lampje, hij loopt nu lekker door in toeren.
Trabant p50 bj. 1960