Ik heb een Twingo schuifdakje gescoord bij Theo en dit op mijn Trabant gemonteerd. Op zich goed te doen maar ik heb wel een klein probleempje ermee.
Als ik de bouten aan de zijkant goed vastdraai dan verdraait de rails ietwat naar buiten en schuift het dak niet meer.
Het Trabantdak is duidelijk wat boller dan waar het schuifdak voor gemaakt is.
Nu rijden aardig wat vrienden met zo'n dakje rond. Hadden jullie dit probleem ook en hoe heb je dit dan opgelost?
Ik zit eraan te denken om er aluminium stripjes langs te leggen aan de buitenkant zadat de rails weer iets naar binnen kantelen. maar dan zal ik ook wel moeten gaan kitten om de boel goed waterdicht te houden
De binnenbekleding moet er nog op. Ik heb wel alvast de velcrootjes schoongemaakt en opnieuw vastgelijmd
Schuifdak gaat moeilijk
Schuifdak gaat moeilijk
Valves! Who needs Valves?
Re: Schuifdak gaat moeilijk
Zoek even contact met Harry Walstra (is hier niet op het forum) via smoelenboek ofzo. Die heeft/had er een met een twingo dak. Hij kan je vast meer info geven over de inbouw.
Trabant 601, HP750 anhänger
IFA Service Noord, onderhoud aan Trabant, Wartburg en Barkas B1000 in Friesland en omgeving
IFA Service Noord, onderhoud aan Trabant, Wartburg en Barkas B1000 in Friesland en omgeving