Simson
- rondjerijder
Re: Simson
Ik krijg het niet voor elkaar om een foto te plaatsen maar met deze link krijg je het blok ook te zien op foto 5 en 6.
http://www.elsberg-tuning.dk/rascha.html
http://www.elsberg-tuning.dk/rascha.html
Als je dit inklopt:
Krijg je dit: 
Code: Selecteer alles
[img]http://www.elsberg-tuning.dk/raschasimson.jpg[/img]

Zo, daar is weinig Simson meer aan.
Hoeveel versnelling heeft dat beest wel niet?

Viertakt sind zwei zu viel!
- rondjerijder
6 versnellingen en jahoor er zit weinig origineel Simson aan.jshuiting schreef:Zo, daar is weinig Simson meer aan.![]()
Ook de bijpassende uitlaat heb ik mogen kopen alsmede een rennvergaser van bing.
Met nadruk op MOGEN kopen, over zoiets banaals als geld word niet eens gesproken, je geeft gewoon wat ze vragen.

Om ongeveer drie wedstrijden incl. training zal er een nieuwe zuiger in moeten en hoewel ik best wel wat kan reviseren gaat het blok 1 keer per jaar naar Schaum voor onderhoud/revisie.
ik ga voor de mijne even een elektronische ontsteking halen, hij wilde gister weer niet starten... en dat gepiel met contactpuntjes wil ik vanaf zijn.
Trabant 601, HP750 anhänger
IFA Service Noord, onderhoud aan Trabant, Wartburg en Barkas B1000 in Friesland en omgeving
IFA Service Noord, onderhoud aan Trabant, Wartburg en Barkas B1000 in Friesland en omgeving
Zal wel goed hard gaan dan.
En het blok komt ook weer onder hetzelfde race frame?
Zit ik ook al een lange tijd over na te denken, maar moet je die niet afstellen met een stroboscoop?Haiko schreef:ik ga voor de mijne even een elektronische ontsteking halen, hij wilde gister weer niet starten... en dat gepiel met contactpuntjes wil ik vanaf zijn.
- rondjerijder
Ach snel ? In moderne maatstaven niet maar bij de classic's komt ze in een veld van super snelle kreidlers wel in de voorste gelederen mee. Een Rascha frame heb ik nog niet, het blokje komt eerst in een "gewoon" Emot frame, een klassieke replica zeg maar.
Zoiets als op onderstaande foto zal het worden tot ik geld genoeg heb om bij Herr Schaum te gaan zeuren om een originele Rascha-frame.

Zoiets als op onderstaande foto zal het worden tot ik geld genoeg heb om bij Herr Schaum te gaan zeuren om een originele Rascha-frame.

jshuiting schreef:Zal wel goed hard gaan dan.
Zit ik ook al een lange tijd over na te denken, maar moet je die niet afstellen met een stroboscoop?Haiko schreef:ik ga voor de mijne even een elektronische ontsteking halen, hij wilde gister weer niet starten... en dat gepiel met contactpuntjes wil ik vanaf zijn.
Zodra ik ze binnen heb (het er 2 gekocht) laat ik het je weten, denk gewoon afstellen met klokje.
Trabant 601, HP750 anhänger
Ach frame maakt ook niet zoveel uit, zolang het maar deugdelijk gelast en berekent is.
Replica Van Veen's hebben net zoveel charme en gang als de originele, alleen de prijs...
Helemaal als je hem maar eenmalig nodig bent.
Replica Van Veen's hebben net zoveel charme en gang als de originele, alleen de prijs...

Het zal mij benieuwen, stroboscopen zijn namelijk niet goedkoop.Haiko schreef:jshuiting schreef:Zal wel goed hard gaan dan.
Zodra ik ze binnen heb (het er 2 gekocht) laat ik het je weten, denk gewoon afstellen met klokje.
Helemaal als je hem maar eenmalig nodig bent.