Elektronische ontsteking

Meer vermogen? Betere Wegligging? Spoilers? Muziek? Vraag hier naar de mogelijkheden!
Plaats reactie
brandhoutXL

Elektronische ontsteking

Bericht door brandhoutXL »

Hallo allemaal! Als ik binnenkort hopelijk mijn rijbewijs haal ga ik waarschijnlijk voor een tijd dagelijks rijden met mijn trabant. Nu leek het mij een aardig idee om te gaan voor elektronische ontsteking, vanwege het theoretisch lager brandstofverbruik.

Nu heb ik twee verschillende 'setjes' gevonden deze : https://imfsoft.com/en/category-control ... t-ignition en deze : http://www.reich-tuning.de/en/spare-par ... t-601.html.

Trabantwelt verkoopt dezelfde set maar dan met speciale 12 volt bobines. Er staat dan ook dat je geen standaard kan gebruiken. Dan zal ik ook mijn accu en lampjes (en nog meer?) moeten vervangen aangezien nu alles op 6v werkt.

Heeft iemand hier ervaring mee? Gaan de prestaties er echt op vooruit?
ruton
Moderator

Re: Elektronische ontsteking

Bericht door ruton »

Hoi en welkom hier.
Die set van Reich Tuning werkt ook op 6Volt. En Reich heeft het voordeel van naamsbekendheid in de trabantwereld. Van IMFsoft heb ik nog nooit gehoord.
Als je de spanningsregelaar ook vervangt door een elektronische kun je er een heel stabiele zesvolter aan hebben.
Post eens wat foto's van je auto, en in welke hoek van het land zit je?
Anton

Bericht door Anton »

Hoi,

Andries heft ook nog een elektronische ontsteking liggen, specs weet ik er niet van.
Hij is hier ook op het forum en ook op marktplaats als je Trabant in tikt boven aan.
Groet Anton

Kwestie van gas geven....
brandhoutXL

Alvast bedankt voor de antwoorden, als ik terug kom van de vakantie (of stabiel internet heb) ga ik mezelf voorstellen en mijn trabant laten zien. Het is iig een kombi uit (uit mijn hoofd) '76 (?)
Anton schreef:Hoi,

Andries heft ook nog een elektronische ontsteking liggen, specs weet ik er niet van.
Hij is hier ook op het forum en ook op marktplaats als je Trabant in tikt boven aan.
Oeps afgelopen maand nog geweest :oops: , maar heb al een afspraak dat ik nog een keer terugkom (als de trabant een kenteken heeft) voor gordels en dergelijke.
thijsverhulst

Bericht door thijsverhulst »

Hey brandhoutxl,

Ik ben benieuwd of je er uit bent gekomen met de elektronische ontsteking. Ik wil namelijk ook die set van trabantwelt proberen met die bobines erbij.

Groetjes thijs
brandhoutXL

Nee helaas ben ik nog geen stap verder.
Mijn prioriteit ligt momenteel bij het aanvragen van een kenteken, en ik ben vrij druk met school.
eeuwige_student
Erelid
Contacteer:

Bericht door eeuwige_student »

Je lager verbruik is wel erg theoretisch. Dus daarvoor zou ik het niet doen.
Micky1593

Bericht door Micky1593 »

Inderdaad niet voor het verbruik maar wel voor de betere en correctere vonk op het juiste moment.
dus wel betere verbranding.
ruton
Moderator

Bericht door ruton »

Zorg eerst dat je ermee de weg op kunt, daarna kun je naar hartenlust experimenteren.
Plaats reactie