Ombouw schijfremmen
-
Ombouw schijfremmen
Hallo mede liefhebbers,
Ik ben de onderdelen aan het verzamelen om mijn 601 om te bouwen naar voor schijfremmen. Nu vroeg ik me af moet je dat dan ook laten keuren bij de rdw? En doen ze bij de apk daar nog moeilijk over of is dat geen probleem?
Groetjes thijs
Ik ben de onderdelen aan het verzamelen om mijn 601 om te bouwen naar voor schijfremmen. Nu vroeg ik me af moet je dat dan ook laten keuren bij de rdw? En doen ze bij de apk daar nog moeilijk over of is dat geen probleem?
Groetjes thijs
- Trabantenaar
- Technisch Beheerder
- Contacteer:
Re: Ombouw schijfremmen
Apk zegt daar niks over. Als de remwerking maar goed is en het allemaal deugelijk bevestigd is.
Voor de rest tja, als oom agent weet dat t niet klopt met de typegoedkeuring (als die er al is voor de trabant van jouw bouwjaar) zal die kunnen gaan zeiken.
Maar welke agent heeft er kennis van een trabant?
Zal hooguit een liefhebber zijn.
En dan moet het al te zien zijn door lichtmetalen velgen ofzo.
nee in nederland is het heel eenvoudig als je iets wil ombouwen. Verbeteren mag altijd, zolang het maar wel goed en netjes gebeurt en binnen de daarvoor gestelde regels.
Ombouwen naar schijfremmen is geen enorme upgrade wat aan speciale regels hoeft te voldoen. Zolang het maar goed is gedaan.
Voor de rest tja, als oom agent weet dat t niet klopt met de typegoedkeuring (als die er al is voor de trabant van jouw bouwjaar) zal die kunnen gaan zeiken.
Maar welke agent heeft er kennis van een trabant?

En dan moet het al te zien zijn door lichtmetalen velgen ofzo.
nee in nederland is het heel eenvoudig als je iets wil ombouwen. Verbeteren mag altijd, zolang het maar wel goed en netjes gebeurt en binnen de daarvoor gestelde regels.
Ombouwen naar schijfremmen is geen enorme upgrade wat aan speciale regels hoeft te voldoen. Zolang het maar goed is gedaan.
Een 1.1 is gewoon dubbel zo taktisch...
Mijn andere hobby: http://www.pobresh.com
Download Trabant 1.1 documentatie(rechtsklik, link opslaan als):
- trabart
- Erelid
- Contacteer:
verbeteren mag altijd, behalve als het om motorvermogen gaat. dan maar er maar 10% stijging zijn of iets dergelijke.
- Trabantenaar
- Technisch Beheerder
- Contacteer:
Ook motorvermogen zijn ze redelijk soepel in. Indien de auto van voor 1998 is en de ombouw bekend is of redelijk eenvoudig (denk bijvoorbeeld aan een 1.3 in een 1.1 leggen, wat al een toename is van 50%) is het puur een controle of het op een degelijke manier gebeurt is om dat op kenteken te krijgen. Denk er dan wel aan om aanpassingen die bij het extra vermogen horen te maken. Zoals andere remmen of versteviging van het chassis.
Een P50 met een V8 motor is dus wat lastiger
Overigens is alles mogelijk. Het kan alleen zijn dat ze de ombouw in lelystad willen keuren als ze er geen vertrouwen in hebben.
Of je voert hem uit naar engeland. Laat hem daar keuren met het nieuwe blok en voert hem dan weer in. Niet de juiste methode, maar wel een mogelijkheid.
En het schijnt er nogal aan te liggen waar je de boel laat omkeuren. De ene rdw keurder is niet de andere. Op diverse fora zijn er topics te vinden waar je het beste terecht kan voor je ombouw. En ook hoe je het beste de boel kan aanbieden. Zo kun je ook upgrades in meerdere stappen doen.
Maar voor remmen upgrade is dat dus niet nodig
Daar voldoet de apk keuring, indien het gewoon goed is gedaan.
Een P50 met een V8 motor is dus wat lastiger

Overigens is alles mogelijk. Het kan alleen zijn dat ze de ombouw in lelystad willen keuren als ze er geen vertrouwen in hebben.
Of je voert hem uit naar engeland. Laat hem daar keuren met het nieuwe blok en voert hem dan weer in. Niet de juiste methode, maar wel een mogelijkheid.
En het schijnt er nogal aan te liggen waar je de boel laat omkeuren. De ene rdw keurder is niet de andere. Op diverse fora zijn er topics te vinden waar je het beste terecht kan voor je ombouw. En ook hoe je het beste de boel kan aanbieden. Zo kun je ook upgrades in meerdere stappen doen.
Maar voor remmen upgrade is dat dus niet nodig

-
mooi zo dan ga ik een deze dagen de remmen monteren als ik het spul compleet heb. bedankt voor jullie reacties!
enige nadeel van schijfremmen is dat je niet zomaar de originele 4x160 velgen kunt gebruiken zonder aanpassingen...
Trabant 601, HP750 anhänger
IFA Service Noord, onderhoud aan Trabant, Wartburg en Barkas B1000 in Friesland en omgeving
IFA Service Noord, onderhoud aan Trabant, Wartburg en Barkas B1000 in Friesland en omgeving
- eeuwige_student
- Erelid
- Contacteer:
Van 1.1 naar 1.3 is van 30kw naar 43 kw. Is inderdaad een toename van ruim 43%. Dat is best veel!
-
Dat klopt haiko maar aan de andere kant heb je weer een geruime keus aan 4x100 velgen
- Trabantenaar
- Technisch Beheerder
- Contacteer:
Ten opzichte van een standaard 26pk trabant is het een toename van maar liefst 126%eeuwige_student schreef:Van 1.1 naar 1.3 is van 30kw naar 43 kw. Is inderdaad een toename van ruim 43%. Dat is best veel!

- eeuwige_student
- Erelid
- Contacteer:
Ik was het mij nooit zo bewust geweest omdat de inhoud maar 18% is toegenomen. Ben dan wel benieuwd naar de prestaties van een 1.1 blok.