Golf 1 motor inbouwen
-
Golf 1 motor inbouwen
Hallo fanaten,
Ik zit te denken om een golf 1 motor i mijn trabant 601 te bouwen. Nu zit ik met een aantal dingen.
Is dit mogelijk in combinatie met een bladveer? Want wen trabant 1.1 heeft die niet. Ik kan me voorstellen dat de motor en bak dan niet passen omdat de bladveer dan in de weg zit.
Dat ik de motorophanging aan moet passen spreekt voor zich.
En het schakelmenisme zal moeten worden aangepast.
Hebben jullie tips of foto's?
Ik zit te denken om een golf 1 motor i mijn trabant 601 te bouwen. Nu zit ik met een aantal dingen.
Is dit mogelijk in combinatie met een bladveer? Want wen trabant 1.1 heeft die niet. Ik kan me voorstellen dat de motor en bak dan niet passen omdat de bladveer dan in de weg zit.
Dat ik de motorophanging aan moet passen spreekt voor zich.
En het schakelmenisme zal moeten worden aangepast.
Hebben jullie tips of foto's?
- eeuwige_student
- Erelid
- Contacteer:
Re: Golf 1 motor inbouwen
Tip, ga naar de supermarkt, haal een krat bier, nodig wat vrienden uit, drink hem op en gandaarna lekker dromen. Een 601 ombouwen naar een 4 cilinder golf is zo goed als onmogelijk. Als je kijkt naat tijd en geld, is het kopen van den 1.1 en die ombouwen veel realistischer. Voor vijfhonderd euro moet je er al kunnen vinden met kenteken.
Kan je net zo goed een V8 motor inbouwen
Trabant P60k 1964, Trabant P 601 1982, Citroën Traction Avant 1955, 2xHMW 1956
-
Dat was de vraag niet haha wat het kost En dat het moeite kost dat snap ik. Ik wil alleen weten of het mogelijk is met bladveren. Of die niet in de weg zitten.
- eeuwige_student
- Erelid
- Contacteer:
De bladberen zitten in de weg. De wielkasten zijn niet geschikt voor schroefveren (model niet, maar ook niet de sterkte). Dus dan wordt het lastig.
-
Aah zo ja! Dat wilde ik even weten. Is het carrosserie zoveel anders dan van een 1.1?
De carrosserie niet. Het subframe des te meer.
- Trabantenaar
- Technisch Beheerder
- Contacteer:
Carosserie is wel degelijk anders.ruton schreef:De carrosserie niet. Het subframe des te meer.
Eigenlijk is de complete neus anders vanwege de andere ophanging en bijvoorbeeld de A stijl is verstevigd, schutbord is aangepast, wielkasten zijn anders en steviger gebouwd.
Omdat ook het subframe helemaal tot vooraan loopt en eveneens daar bevestigingspunten heeft zitten daar dus ook verstevigingen.
Ik kan 1 ding zeggen... ombouw van een 601 naar een ander blok dan wat er in ligt (afgezien van een 3 pitter wartburg blokje) gaat echt niet lukken. Behalve als je graag de hele neus wilt omlassen, maar dan moet je toch al een 1.1 als donor kopen.
In principe zijn zelfs de kokerbalken afwijkend want ook daar zitten verstevigingen in origineel bij een 1.1 (maakt op zich weinig uit, maargoed)
Een 1.1 is gewoon dubbel zo taktisch...
Mijn andere hobby: http://www.pobresh.com
Download Trabant 1.1 documentatie(rechtsklik, link opslaan als):
Mijn andere hobby: http://www.pobresh.com
Download Trabant 1.1 documentatie(rechtsklik, link opslaan als):
- eeuwige_student
- Erelid
- Contacteer:
Weinig toe te voegen aan de omschrijving. Ondanks dat het uiterlijk gelijk is gebleven, is er onderhuids veel veranderd. De wielkasten zijn niet alleen een ander model, om er schroefveren in te plaatsen, maar zijn tevens voorzien van een kokerprofiel als extra versteviging. Dit zodat er voor bij de bumpersteunen ook voldoende stijfheid is om het subframe te kunnen monteren. Met enkel een ander subframe en het aanpassen van de wielkasten voor het bevestigen van schroefveren zal je er niet komen. Theroretisch is het natuurlijk wel mogelijk. MAar als je dat wil doen, is het veel makkelijker om 1.1 onderdelen te pakken, omdat die pasklaar zijn. Vervolgens de vraag waarom je 1.1 onderdelen zou pakken, als je ook een 1.1 kan pakken.
Ik heb trouwens wel gezien dat er al bedrijven zijn die de 601 ombouwen naar elektrisch. Maar dan heb je een kleinere motor en zit de bladveer niet in de weg.
Ik heb trouwens wel gezien dat er al bedrijven zijn die de 601 ombouwen naar elektrisch. Maar dan heb je een kleinere motor en zit de bladveer niet in de weg.
Moet te doen zijn, maar niet in een 601 vanwege het onderstel en ruimte voor de dragende constructie. Een 1.1 als basis nemen, maar neem in de berekening ook de VW versnellingsbak mee; die van de 1.1 is waardeloos, helemaal met een sterkere motor.
Zet eens een Trabant 1.1 naast een Golf 1 GTI, denk dat het qua grootte niet eens heel veel zal verschillen.
Zet eens een Trabant 1.1 naast een Golf 1 GTI, denk dat het qua grootte niet eens heel veel zal verschillen.