big block golf gaat ook echt niet zonder slag of stoot in een trabant hoor. Het past wel. Maar alleen met hindernissen.
Smallblock past sowieso.
Versnellingbak van een 1.1 is behoorlijk kort, maar het is te doen, zolang je niet constant 120 of sneller wilt rijden (dan word je doof op de lange afstand)
Voor het ombouwen naar een vw bak zul je best wat aanpassingen moeten doen, zo plug and play is het niet. 1 van de originele baksteunen moet je omlassen en de kans dat de aandrijfassen niet passen is aanwezig. Of je moet een vw homokineet gaan aanpassen, of een halve trabant as met een halve vw as combineren.
Golf 1 motor inbouwen
- Trabantenaar
- Technisch Beheerder
- Contacteer:
Re: Golf 1 motor inbouwen
Een 1.1 is gewoon dubbel zo taktisch...
Mijn andere hobby: http://www.pobresh.com
Download Trabant 1.1 documentatie(rechtsklik, link opslaan als):
- eeuwige_student
- Erelid
- Contacteer:
De bak van een 1.1 staat nu weer niet bekend als het meest betrouwbare stukje ddr techniek. Maar er is inderdaad prima mee te rijden. Ombouw naar een 5 bak wordt vaker gedaan al dan niet in combinatie mer een upgrade van de remmen naar grotere vw schijfremmen. Maar al zeg ik het zelf, er gaat niks boven kabelremmen romdom
. downgraden is het motto.

- Trabantenaar
- Technisch Beheerder
- Contacteer:
Ah daarom zat er nog een extra bijeeuwige_student schreef:De bak van een 1.1 staat nu weer niet bekend als het meest betrouwbare stukje ddr techniek.

Aandrijfas keerringen lekken volgens duitsers trouwens eigenlijk altijd, Zelfs als ze nieuw zijn houdt het niet lang. Dus bak verliest olie, als je zonder olie rijdt.... tja.
En voor de rest rijdt t gewoon bagger.
Remmen upgrade is niet echt nodig. Origineel 1.1 Remt goed zat op dat lichte gewicht

- eeuwige_student
- Erelid
- Contacteer:
Bagger? Het schakelt als een mes in de boter. Je kan alle kanten op, en misschien kom je in een versnelling....
Maar de bak die erbij zit (wartburg) is voor de onderdelen. Ik heb ook nog een reservemotor gehad, maar die heb ik weggedaan. Een ombouw naar vw bak is op zich mogelijk. Dan moet de schakelstang door het gewei en moet de verstevigingsbalk weg en vervangen worden door twee nieuwe. Eigenlijk had ik dit destijds bij het lassen moeten voorbereiden. Maar ja, daar heb je niks meer aan.
Trouwens, de garantietermijn is ook reeds ruimschoots overschreden.
Maar de bak die erbij zit (wartburg) is voor de onderdelen. Ik heb ook nog een reservemotor gehad, maar die heb ik weggedaan. Een ombouw naar vw bak is op zich mogelijk. Dan moet de schakelstang door het gewei en moet de verstevigingsbalk weg en vervangen worden door twee nieuwe. Eigenlijk had ik dit destijds bij het lassen moeten voorbereiden. Maar ja, daar heb je niks meer aan.
- Trabantenaar
- Technisch Beheerder
- Contacteer:
Ik ben blij dat je dat niet gedaan hebteeuwige_student schreef:Bagger? Het schakelt als een mes in de boter. Je kan alle kanten op, en misschien kom je in een versnelling....

Dat schakelen vraagt gewenning. Maar bagger rijden is vooral vanwege de verhoudingen. Veel te kort. Vooral de 1 en de 2 zijn niet leuk. Sterker nog die gebruik je nouwelijks omdat ze zo kort zijn. Kunt wel lekker zuinig 50 in de 4 rijden, dat dan weer wel.
Korte versnellingen zijn goed voor in de bagger -> hoog koppel
Op zich is het niet nodig om de schakelstang door het gewei te laten gaan, sterker nog er zijn mensen die hebben hem onder de auto door lopen.
met een beetje knutselwerk is het mogelijk om gewoon de oude schakelstang te gebruiken, maar dat vergt nogal wat afstelwerk.
Subframe moet je wel ombouwen, aangezien de baksteun verkeerd zit en in de weg voor een 5 bak van vw. Dus die steun moet omgelast worden. (gelukkig zijn het 2 opstaande plaatjes, dus op zich geen heel ingewikkelde procedure).
Ik ga echter met een kabelschakeling werken, omdat ik mezelf de uitdaging heb gegeven om ook de versnellingspook te maken zoals dat bij een 601 is. Waardoor de originele schakelpook op de vloer dus komt te vervallen, evenals het gat in het schutbord (ik moet er misschien wel eentje bijmaken) Gelukkig kan ik dat al deels voorbereiden voor ik aan een 5 bak ombouw begin.
Betekend dus ook geen extra gaten of ombouwwerken aan de carosserie, op het zorgen voor bevestigingsbeugels en het dichtmaken van een paar overbodige gaten na.
Moest je nog altijd iets sneller willen maar dan in 2 takt weet ik misschien wel een adresje.
Sparka Automobil-Tuning in Sachsen-Anhalt verzorgt allerlei soorten ombouw voor diverse oost-mobielen. Bakken, motoren, remmen, uitlaten, maar ook ombouw naar Kübel...