Uitlaat door "gewei" laten lopen
-
- Berichten: 79
- Lid geworden op: 02 aug 2014, 19:11
Uitlaat door "gewei" laten lopen
Goede morgen alle,
Ik ben van plan mijn uitlaat aan te passen ivm mijn verlaging. Ik heb wel eens gehoord dat sommige de uitlaat door het "gewei" laten lopen. Nu is mijn vraag; hoe maak ik dit apk technisch? De pijp die daar doorheen loopt, moet je die rondom aflassen of mag dat juist niet?
Groetjes thijs
Ik ben van plan mijn uitlaat aan te passen ivm mijn verlaging. Ik heb wel eens gehoord dat sommige de uitlaat door het "gewei" laten lopen. Nu is mijn vraag; hoe maak ik dit apk technisch? De pijp die daar doorheen loopt, moet je die rondom aflassen of mag dat juist niet?
Groetjes thijs
- Trabantenaar
- Technisch Beheerder
- Berichten: 2667
- Lid geworden op: 13 jul 2011, 22:45
- Locatie: Echt
- Contacteer:
Re: Uitlaat door "gewei" laten lopen
Lijkt me juist handiger als je er een pijp in last en daar de uitlaatpijp los door laat lopen ivm de beweging die een uitlaat kan hebben.
Hou er echter wel rekening mee dat warmte zorgt dat je roest behandeling kan gaan afbladeren.
Maar eerlijk gezegd ben ik van mening dat het geen goed idee is.
Wie laag wil rijden moet ook de problemen die daarmee gepaard gaan accepteren.
Hou er echter wel rekening mee dat warmte zorgt dat je roest behandeling kan gaan afbladeren.
Maar eerlijk gezegd ben ik van mening dat het geen goed idee is.
Wie laag wil rijden moet ook de problemen die daarmee gepaard gaan accepteren.
Een 1.1 is gewoon dubbel zo taktisch...
Mijn andere hobby: http://www.pobresh.com
Download Trabant 1.1 documentatie(rechtsklik, link opslaan als):
Mijn andere hobby: http://www.pobresh.com
Download Trabant 1.1 documentatie(rechtsklik, link opslaan als):
-
- Berichten: 79
- Lid geworden op: 02 aug 2014, 19:11
Re: Uitlaat door "gewei" laten lopen
Daarom zoek ik een oplossing haha. Ik kan altijd de uitlaat daar isoleren op dat stukje zodat de anti roest coating niet al te veel lijdt lijkt me. Ik denk graag in oplossingen en niet voortdurend dealen met de problemen haha.
Re: Uitlaat door "gewei" laten lopen
Door te verlagen en de uitlaat te willen verleggen, maak je juist problemen...
De eerste bollekes hadden een gedeeld gewei. Pas later werd dat één geheel over de volle breedte en voor aanhangergebruik waren er tussenstukken als originele Nachproduktion te koop.
je zou dus kunnen kijken of je de uitlaat niet tussen de subframebevestigingen door kun laten lopen, zodat je de schuine versteviging ìn het gewei (zie foto) niet aantast.

Kijk ook even bij de buren: Auspuff durchs Geweih.
De eerste bollekes hadden een gedeeld gewei. Pas later werd dat één geheel over de volle breedte en voor aanhangergebruik waren er tussenstukken als originele Nachproduktion te koop.
je zou dus kunnen kijken of je de uitlaat niet tussen de subframebevestigingen door kun laten lopen, zodat je de schuine versteviging ìn het gewei (zie foto) niet aantast.

Kijk ook even bij de buren: Auspuff durchs Geweih.
-
- Berichten: 79
- Lid geworden op: 02 aug 2014, 19:11
Re: Uitlaat door "gewei" laten lopen
Het stukje uitlaat verleggen juist problemen snap ik niet helemaal. Maar opzich de uitlaat tussen de bevestigingspunten door het gewei is wel een goeie
- Trabantenaar
- Technisch Beheerder
- Berichten: 2667
- Lid geworden op: 13 jul 2011, 22:45
- Locatie: Echt
- Contacteer:
Re: Uitlaat door "gewei" laten lopen
Staan een paar mooie voorbeelden in dat topic op pappenforum wat ruton aandraagt.
Als je gaat googlen op die termen kom je nog meer interessant materiaal tegen.
Je kunt trouwens ook slechts een halve maan uit het gewei halen en daar de pijp langs laten gaan. Echter tast je daarmee wel de stevigheid van het gewei aan (een ronde pijp er in lassen kan juist voor extra versteviging zorgen als die pijp dik genoeg is)
Als je gaat googlen op die termen kom je nog meer interessant materiaal tegen.
Je kunt trouwens ook slechts een halve maan uit het gewei halen en daar de pijp langs laten gaan. Echter tast je daarmee wel de stevigheid van het gewei aan (een ronde pijp er in lassen kan juist voor extra versteviging zorgen als die pijp dik genoeg is)
Een 1.1 is gewoon dubbel zo taktisch...
Mijn andere hobby: http://www.pobresh.com
Download Trabant 1.1 documentatie(rechtsklik, link opslaan als):
Mijn andere hobby: http://www.pobresh.com
Download Trabant 1.1 documentatie(rechtsklik, link opslaan als):
- trabart
- Erelid
- Berichten: 1091
- Lid geworden op: 18 sep 2010, 17:40
- Locatie: zuid limburg
- Contacteer:
Re: Uitlaat door "gewei" laten lopen
de pijp mag echt vast zitten, mits je aan de voor én achterkant ervan stukje flexibele pijp zet, lijkt mij? ben hier ook over het denken hoe ik dit aan kan passen t.z.t. 

- Trabantenaar
- Technisch Beheerder
- Berichten: 2667
- Lid geworden op: 13 jul 2011, 22:45
- Locatie: Echt
- Contacteer:
Re: Uitlaat door "gewei" laten lopen
Lijkt mij voor de warmte ontwikkeling niet echt handig om een vaste pijp in je chassis te hebben wat onderdeel is van de uitlaat. Hij hangt er niet voor niets onder en je diverse auto's hebben hitteschilden erboven hangen. Mijn trabant zou er eentje moeten hebben boven de middendemper omdat de bodenschutz smelt...
Met een beetje pech smelt je lak weg als je uitlaat warm genoeg wordt en door het chassis zit.
Met een beetje pech smelt je lak weg als je uitlaat warm genoeg wordt en door het chassis zit.
Een 1.1 is gewoon dubbel zo taktisch...
Mijn andere hobby: http://www.pobresh.com
Download Trabant 1.1 documentatie(rechtsklik, link opslaan als):
Mijn andere hobby: http://www.pobresh.com
Download Trabant 1.1 documentatie(rechtsklik, link opslaan als):
Re: Uitlaat door "gewei" laten lopen
Heb ook wel eens constructie gezien met een flexpijp die (met steuntjes) over de draagarm loopt naar een pijp achter de dorpel.