Verbruiksmeter 353

Alles m.b.t de Wartburg, Barkas, Framo, Melkus, Robur, Garant, Sachsenring, EMW en andere IFA/DDR voertuigen kunt u hier vinden.
Dzierzynski

Re: Verbruiksmeter 353

Bericht door Dzierzynski »

Dat kan ik me voorstellen, zeker als het een Barkas is ;) . Hoewel mijn warti ongetwijfeld betrouwbaar is durf ik er niet elke dag mee naar het werk.
Dzierzynski

Ik heb de gever vandaag goed aangesloten. Onderste groene LED's gingen branden maar auto kreeg geen/te weinig benzine en startte niet. De gever is dus kapot. Wordt flinke een zoektocht naar een nieuwe volgens mij.
ruton
Moderator

Bericht door ruton »

Ik heb zoiets eens bij mijn 601 gehad. De Geber even goed doorblazen met carburateurreiniger volstond toen.
Dzierzynski

Bedankt! Ik ga het eens proberen. Het is de moeite waard want een nieuwe kost vijf tientjes.
Trabantenaar
Technisch Beheerder
Contacteer:

Bericht door Trabantenaar »

als de auto geen benzine krijgt als de geber ertussen zit is die simpelweg verstopt en kan het inderdaad volstaan om hem schoon te spoelen met carburateurreiniger.

Die gever werkt trouwens met een fototransistor. Soort variabele weerstand op basis van licht.
http://www.wartburgpeter.de/technik/elektrik/kmva601/kmva_geber_601.gif

schema voor de meter (volgens mij trabant 601, maar lijkt me voor de wartburg niet afwijkend):
http://www.wartburgpeter.de/technik/elektrik/kmva601/kmva_anzeige_601.gif

Grappige is: trabant is 7 led, en wartburg 12 led. Voor trabant is de 12led variant nogal zeldzaam. Terwijl de techniek bij alle types eigenlijk hetzelfde is. Alleen missen er een paar ledjes bij de 7 led versie. :mrgreen:
Een 1.1 is gewoon dubbel zo taktisch...

Mijn andere hobby: http://www.pobresh.com

Download Trabant 1.1 documentatie(rechtsklik, link opslaan als):
Dzierzynski

Danke, Trabantenaar.

Als echte alpha wordt het zwart voor mijn ogen als ik zo'n schema zie... Is echt Chinees voor mij. Ik kan het kastje volgens mij ook niet opendraaien dus repareren is niet echt een optie.

Ik ga carb reiniger halen maar ik vraag me wel af hoe ik die dan moet doorblazen. En... moet ik die reiniger er een nachtje in laten staan?
ruton
Moderator

Re: KMVA 353

Bericht door ruton »

Spuitbus in een buisje steken en spuiten maar. Welke kant op maakte bij mijn 601 niet uit.
Als je het doet met het contact aan, zie je op je dashboard alle ledjes even omhoogschieten omdat hij denkt dat de benzine er met een rotgang doorheen gaat.
Trabantenaar
Technisch Beheerder
Contacteer:

Re: KMVA 353

Bericht door Trabantenaar »

ruton schreef:Als je het doet met het contact aan, zie je op je dashboard alle ledjes even omhoogschieten omdat hij denkt dat de benzine er met een rotgang doorheen gaat.
Best een goed idee om dat zo te doen. Weet je tenminste gelijk of die gever het nog goed doet!
Een 1.1 is gewoon dubbel zo taktisch...

Mijn andere hobby: http://www.pobresh.com

Download Trabant 1.1 documentatie(rechtsklik, link opslaan als):
ruton
Moderator

Bericht door ruton »

Je moet dan wel een knechtje of een camera hebben.
Dzierzynski

Ah ok. Bedankt! Dacht dat het een fles met vloeistof was maar het is dus een spuitbus. Het m vanmorgen even met mijn mond doorgeblazen en ik hoor de mechaniek eigenlijk zonder belemmering draaien, dus ik twijfel nu of het een mechanisch probleem is. Ik ga het hoe dan ook proberen. Een knechtje is wel ergens te vinden :)
Plaats reactie