Alweer een Wabant ?
- eeuwige_student
- Erelid
- Contacteer:
Re: Alweer een Wabant ?
Bij een wabant speelt idd de hellingshoek mee. Vervolgens oet je de carburateur wel weer recht monteren en de uitlaat passend maken.
- rondjerijder
In theorie ben ik al een eind op weg, weet zo ongeveer wat ik nodig ben en wat het kost.
Qua kosten kom ik op een 1200 euri's terecht maar weet uit ervaring dat dit met het één en ander aan onverwachte kosten enorm meer kan worden. Zonder schijfremmen en met bipode bak.
Zo gauw de andere projecten af zijn en de pecunia het toelaten, wil ik er toch aan beginnen.
Wel ben ik nog wat onzeker over het blokje, in mijn zoeken kom ik div. cilinder inhouden tegen en ook koppen die als oud of nieuw betiteld worden.
Oud of nieuw in de zin van type's niet de staat er van.
Wie helpt me hier even uit de brand ?
Qua kosten kom ik op een 1200 euri's terecht maar weet uit ervaring dat dit met het één en ander aan onverwachte kosten enorm meer kan worden. Zonder schijfremmen en met bipode bak.
Zo gauw de andere projecten af zijn en de pecunia het toelaten, wil ik er toch aan beginnen.
Wel ben ik nog wat onzeker over het blokje, in mijn zoeken kom ik div. cilinder inhouden tegen en ook koppen die als oud of nieuw betiteld worden.
Oud of nieuw in de zin van type's niet de staat er van.
Wie helpt me hier even uit de brand ?
- rondjerijder
jikov carburateur 32 sedr wartburg
Is dit nou zo'n tweetraps/dubbele carburateur ?

Is dit nou zo'n tweetraps/dubbele carburateur ?

- Trabantenaar
- Technisch Beheerder
- Contacteer:
in amerika zouden ze dit een two barrel carburetor noemen 
Maar inderdaad, 2traps
Dubbele carburateur werkt anders. Dan heb je per cilinder 1 carburateur. of per 2 of 3 cilinders, afhankelijk wat voor blok je hebt)
Dat kun je bij een 2traps niet doen. Beide kleppen gaan niet tegelijk open.

Maar inderdaad, 2traps
Dubbele carburateur werkt anders. Dan heb je per cilinder 1 carburateur. of per 2 of 3 cilinders, afhankelijk wat voor blok je hebt)
Dat kun je bij een 2traps niet doen. Beide kleppen gaan niet tegelijk open.
Een 1.1 is gewoon dubbel zo taktisch...
Mijn andere hobby: http://www.pobresh.com
Download Trabant 1.1 documentatie(rechtsklik, link opslaan als):
Mijn andere hobby: http://www.pobresh.com
Download Trabant 1.1 documentatie(rechtsklik, link opslaan als):
weet niet of een Jikov de best keus is, maar zal wellicht de enige zijn die op een/de adapter past...
Trabant 601, HP750 anhänger
IFA Service Noord, onderhoud aan Trabant, Wartburg en Barkas B1000 in Friesland en omgeving
IFA Service Noord, onderhoud aan Trabant, Wartburg en Barkas B1000 in Friesland en omgeving
- rondjerijder
Wat is de beste keus ?Haiko schreef:weet niet of een Jikov de best keus is, maar zal wellicht de enige zijn die op een/de adapter past...
Een carburateur waar het blokje het mooist op loopt of eentje die het best in het beeld past ?
Ik heb hier een Jawa motorfiets met een mikuni ipv een jikov, ze loopt een stuk beter maar ast natuurlijk niet in het beeld van originaliteit.
Aan de andere kant heb ik zo ongeveer elke carburateur getest die maar enogzins asbaar was op een IFA/DKW wegracer en kwam tot de conclusie dat de originele het beste presteerde.
Wat zit er origineel dan op een Wartburg ?
Experimenteren kan altijd nog, iets Jaans vind ik minder leuk maar een setje [3] Bvf vergasers lijkt me toch ook wel wat.

Een dubbele weber is uit den boze, die zitten overal op en dat is me net even weer te gewoontjes.

mocht je nog een gebruikt motortje zoeken.. ik heb er nog een liggen. ca 50.000km. 45pk.
Trabant 601, HP750 anhänger
- rondjerijder
Is ze compleet met alle aanbouwdelen zoals carb, spruitstukken, startmotor e.d. ?
Interesse is er dus zeker en ze kan op mijn verlanglijstje maar kopen zit er eerst voorlopig niet in.
De Rascha-Simson zit in de laatste bouwfase en het geld is bijna op terwijl er toch nog het e.e.a gekocht moet worden om haar nog dit jaar op de baan te krijgen, dit heeft eerste prioriteit.
Maar als je me wat zou kunnen vertellen over het blokje en haar prijs, stel ik dat zeer op prijs om zodoende het kostenplaatje wat completer voor ogen te krijgen. Mag ook via P.B.
Interesse is er dus zeker en ze kan op mijn verlanglijstje maar kopen zit er eerst voorlopig niet in.
De Rascha-Simson zit in de laatste bouwfase en het geld is bijna op terwijl er toch nog het e.e.a gekocht moet worden om haar nog dit jaar op de baan te krijgen, dit heeft eerste prioriteit.

Maar als je me wat zou kunnen vertellen over het blokje en haar prijs, stel ik dat zeer op prijs om zodoende het kostenplaatje wat completer voor ogen te krijgen. Mag ook via P.B.
-
Er staat nu toch zo'n ding te koop? Hoef je het zelf niet te doen.
Ja dus, en niet eens zo ver weg...
https://www.ebay-kleinanzeigen.de/s-anz ... -216-17118
Ja dus, en niet eens zo ver weg...
https://www.ebay-kleinanzeigen.de/s-anz ... -216-17118