Afijn ontsteking bougies nagelopen
Bleek draad van ontsteking door te zijn. dit gerepareerd.
Accu was leeg gestart dus startkabels erop.
Toen vroeg ik m'n vader te starten en hij sloeg aan

Na controle blijkt nu achter het contact slot van een aantal draden de buitenmantel weggefikt...
Wat me opviel is dat 2 draden zowiezo los zitten...
En ik kan het uiteraard repareren kwestie van nieuwe draden trekken
Maar ik vraag me af wat de oorzaak geweest is iemand enig idee?
Wel heb ik afgelopen week een nieuwe (gereviseerde) startmotor gemonteerd
Maar ook dit is gewoon goed en netjes gebeurt dus kan me niet voorstellen dat het daar aan ligt...
Het gedeelte van de startmotor wat rookte was ook het start relais.. Niet de motor zelf...
Ik denk zelf door die los zittende draden slecht contact en daardoor warmte en gevolg fik?
Of kan het ook door de startkabels van mijn moderne diesel??
Het is overigens een trabant 601 12 volt

Jullie mening of iemand ervaring mee?
Gr Rens