Wartburg 353

Alles i.v.m. de Wartburg, Barkas, Framo, Melkus, Robur, Garant, Sachsenring, EMW en... komt hier.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
jshuiting
Berichten: 176
Lid geworden op: 06 dec 2015, 17:09
Locatie: Sellingen

Wartburg 353

Bericht door jshuiting »

Na een paar jaar plezier van mijn Trabantje te hebben gehad heb ik deze verkocht aan een vriend, maar een jaar verder begon het toch weer te jeuken. :D
Eind vorig jaar dit mooie machientje opgehaald.

Afbeelding

Carrosserie en chassis zijn beiden gelukkig keihard, alleen wat kleine dingen moeten recht gezet worden, kleurverschil in lak en sommige onderdelen zijn niet origineel of beschadigt.

Mocht iemand adresjes weten voor onderdelen hoor ik het graag :)

Oh en nog een klein projectje voor tussendoor.

Afbeelding
Viertakt sind zwei zu viel!
Gebruikersavatar
ruton
moderator
Berichten: 5270
Lid geworden op: 12 nov 2010, 18:01
Locatie: Westelijke Mijnstreek

Re: Wartburg 353

Bericht door ruton »

Een hok!
Ik weet niet of de Nederlandse Wartburg-Barkas-club nog bestaat. In Duitsland had je het ZWF (Zentrales Wartburg Forum) en daar is iets (?) gebeurd en een heel belangrijke informatiebron ging in enen pardoes offline.

Onderdelen: O.a. Danzer, Ostmobile-shop, Funk, Schinke, Reich, LDM, Hermel, Sausewind, Ostauto24

O, en nog gefeliciteerd met de laadruimte.
Gebruikersavatar
jshuiting
Berichten: 176
Lid geworden op: 06 dec 2015, 17:09
Locatie: Sellingen

Re: Wartburg 353

Bericht door jshuiting »

Bedankt voor de links, en idd, een hok is het. :lol:
Rijdt wel een stuk sneller en comfortabeler dan een Trabi, maar heeft helaas toch wat minder karakter.
Viertakt sind zwei zu viel!
Gebruikersavatar
ruton
moderator
Berichten: 5270
Lid geworden op: 12 nov 2010, 18:01
Locatie: Westelijke Mijnstreek

Re: Wartburg 353

Bericht door ruton »

Ze veren heerlijk. Zoals een touristbezitter ooit zei toen hij bij mijn 601K instapte: "Een 353 is comfortabeler, maar een Trabi is wel zo gezellig."
De 353 heeft zijn eigen karakter. Ik ben de 353 stilletjes toch wat meer gaan waarderen. Qua carosseriestijl liep hij voor op de Range Rover, daar worden nu krankzinnige prijzen voor betaald.

O, en zorg dat je aan boord een goede waterpomp op reserve hebt. Van dat onderdeel kan ik me uit mijn actieve clubtijd nog de nodige verhalen herinneren.
Plaats reactie