Na een paar jaar plezier van mijn Trabantje te hebben gehad heb ik deze verkocht aan een vriend, maar een jaar verder begon het toch weer te jeuken.
Eind vorig jaar dit mooie machientje opgehaald.
Carrosserie en chassis zijn beiden gelukkig keihard, alleen wat kleine dingen moeten recht gezet worden, kleurverschil in lak en sommige onderdelen zijn niet origineel of beschadigt.
Mocht iemand adresjes weten voor onderdelen hoor ik het graag
Een hok!
Ik weet niet of de Nederlandse Wartburg-Barkas-club nog bestaat. In Duitsland had je het ZWF (Zentrales Wartburg Forum) en daar is iets (?) gebeurd en een heel belangrijke informatiebron ging in enen pardoes offline.
Ze veren heerlijk. Zoals een touristbezitter ooit zei toen hij bij mijn 601K instapte: "Een 353 is comfortabeler, maar een Trabi is wel zo gezellig."
De 353 heeft zijn eigen karakter. Ik ben de 353 stilletjes toch wat meer gaan waarderen. Qua carosseriestijl liep hij voor op de Range Rover, daar worden nu krankzinnige prijzen voor betaald.
O, en zorg dat je aan boord een goede waterpomp op reserve hebt. Van dat onderdeel kan ik me uit mijn actieve clubtijd nog de nodige verhalen herinneren.