Als de temperaturen op dit nivo blijven zal er niet zoveel gesleuteld worden, maar toch even een kleine update over de vorderingen.
In september werd mij een partij onderdelen aangeboden die ik niet kon afslaan, veel strakgemaakt plaatwerk etc.
Dus dit scheelt mij weer zoveel werk dat de Framo een paar maandjes eerder op de weg kan komen.
Niet op de foto een gereviseerd motorblok.
Deze houd ik voor reserve, omdat het originele blok gedocumenteerd staat bij de RDW en dus bij de kentekenkeuring in de auto moet zitten.
modedit schreef:Startpostfoto's zijn helaas niet meer werkend, andere foto's van deze restauratie zijn nog wel zichtbaar.
Trabant P60k 1964, Trabant P 601 1982, Citroën Traction Avant 1955, 2xHMW 1956
@ Niet op de foto een gereviseerd motorblok.
Deze houd ik voor reserve, omdat het originele blok gedocumenteerd staat bij de RDW en dus bij de kentekenkeuring in de auto moet zitten. @
Dit is niet zo hoor; je hoeft alleen de identitiet van het chassis aan te tonen. Meer niet.
Het motornummer en alles er omheen is bij de identiteitskontrole op de foto gezet.
Van de site van de RDW:
Restauratie van historische voertuigen
Bij de restauratie van historische voertuigen staat de originaliteit van het gerestaureerde voertuig voorop. In de praktijk worden daarom vaak hoofdonderdelen gebruikt die van soortgelijke voertuigen afkomstig zijn.
In de meeste gevallen behoudt het voertuig zijn oorspronkelijke identiteit (en kenteken). Voorwaarde is wel dat het samengestelde voertuig tenminste bestaat uit:
het oude chassisraam of motorfietsframe, de oude semi-dragende bodemplaat of de oude zelfdragende carrosserie of;
een nieuw, door de oorspronkelijke voertuigfabrikant vervaardigd vervangend frame, chassisraam, semi-dragende bodemplaat of carrosserie, dan wel een volgens de oorspronkelijke fabrieks-specificaties door derden vervaardigd exemplaar en;
een aandrijflijn, bestaande uit de motor, versnellingsbak en assen van hetzelfde model en type als van het oorspronkelijke voertuig en;
een carrosserie van hetzelfde model en type als het oorspronkelijke voertuig bij voertuigen met een zelf-dragend chassis of semi-dragende bodemplaat.
U moet de herkomst van de hoofdonderdelen, aan de hand van documenten, bij de keuring kunnen aantonen.
En als je dan een andere motor monteert moet je toch de oude meenemen om aan te kunnen tonen dat het om een gelijkwaardige motor gaat.
Dit temeer daar het motornummer gefotografeerd en gedokumenteerd is tijdens het identiteitsonderzoek.
Trabant P60k 1964, Trabant P 601 1982, Citroën Traction Avant 1955, 2xHMW 1956