Wabant

Meer vermogen? Betere Wegligging? Spoilers? Muziek? Vraag hier naar de mogelijkheden!
Haiko
Erelid

Re: Wabant

Bericht door Haiko »

Niet mokken, lekker wokken!
Trabant 601, HP750 anhänger
IFA Service Noord, onderhoud aan Trabant, Wartburg en Barkas B1000 in Friesland en omgeving
Evan_s

Bericht door Evan_s »

Net even nagemeten, en ik heb zo'n 3 tot 4 cm aan bumpstop nodig. Nu wil ik deze set (type 1) gaan bestellen, echter zit de stof-/beschermkap vast op de demper (deze demper). Open slijpen, hoeveelheid bumpstops proberen, en daarna weer de kap er op lassen? Iemand een andere oplossing voor die kap?
Laatst gewijzigd door Evan_s op 18 feb 2013, 01:44, 1 keer totaal gewijzigd.
tijs

Bericht door tijs »

kun je doen, las alleen niet te veel in 1x of blaas steeds met een compressor ofzo je paspunt koel.. anders gaat je olie slechter werken als die te heet word.(en de rubber afdichtingen inwendig vinden dat ook niet leuk)

maar denk dat als je 3cm ofzo van die stofkap afslijpt, je die dingen er wel in kan doen (je kunt ze dan omhoog duwen om te volgende erin te doen) en als je ze dan weer monteert, zal de demper altijd weer wat inzakken (lijkt me niet dat hij helemaal op zijn max zit als je auto op 4 wielen staat) dan komt er niet echt veel stof ofzo in hoor, zeker niet als er ook nog van die bumpstops inzitten.
er zijn bosjes dempers waar helemaal geen stofkap op zit.

had nog even gekeken of ik nog van die standaard dingen had liggen, maar zijn allemaal al verknipte stukken enzo.. niet echt iets om als definitieve oplossing te gebruiken.

als je de demper er onderuit hebt, zou je dan een keer de minimale lengte willen opmeten? dus van onderste bevestiginsoog, tot 1e rubber waar hij in je schokdempertoren komt? en dan dus in de korste stand?
Evan_s

Bericht door Evan_s »

Goede tip, de demper gaat op de wielen 2.5 tot 3 cm in, dus idd genoeg over om toch de bescherming vd ingekorte kap te behouden.
Ik zal, zodra ik de boel binnen heb, even voor je meten!
tijs

Bericht door tijs »

cool thnx! vond het al wel interessante dempertjes, maar die 6cm verkorting... lees vaak dat het 3cm op het huis is, en 3 cm op de stang.. (tov van origineel) maar als het 6cm op het huis is.... dan vind ik ze nog interessanter ;)
Evan_s

Bericht door Evan_s »

Volgens mij heb ik ooit ergens (Pappenforum ws) gelezen dat het exact dezelfde dempertjes zijn als deze dempers voor Lada, en dus op eBay nog goedkoper dan bij Trabiteile. Ik heb de verpakking helaas bij m'n ouders liggen, dus kan niet even snel het typenummer checken. In ieder geval wel hetzelfde merk.

Heb de bumpstops besteld. Niet bij NLPower (zoals in de link) aangezien ze een belachelijke 10 euro verzendkosten rekenden :roll:.. Bij Autostyle de iets duurdere variant besteld voor maar 1 euro verzendkosten :)
Erik

Bericht door Erik »

Die dempers heb ik ook onder de wabant zitten. Doen het prima icm met een verlaagde en versterkte bladveer.
vr. 6-6-2014 t/m ma. 9-6-2014 --- 21e Trabantweekend 2014

Uit de hand gelopen hobby, 6 Trabanten en een Qek

Ostmobile.nl - de plek voor Trabant en IFA fans (met kennisbank vol pdf documenten)
Evan_s

Bericht door Evan_s »

Tijs, bij dezen even de dempertjes voor je opgemeten:

Afbeelding

De opschriften op de zijkant:
MS Automobiltechnik
Germany
Master-sport.de
0810
MS106004
2101-2905402
tijs

Bericht door tijs »

top! bedankt, zal ze dit weekend eens opmeten tov wat ik nu heb.
Evan_s

Bericht door Evan_s »

Gisteren mijn ehbo-skills gebotvierd op de uitlaat. Minder warmte onder de motorkap en theoretisch een betere flow in de uitlaat door de warmte. We zullen zien..

Afbeelding

Iemand al een biertje? :mrgreen:
Plaats reactie