Wabant

Meer vermogen? Betere Wegligging? Spoilers? Muziek? Vraag hier naar de mogelijkheden!
Gebruikersavatar
Erik
Berichten: 536
Lid geworden op: 24 nov 2010, 15:03
Locatie: Amersfoort

Re: Wabant

Bericht door Erik »

Voor een betere flow, kan je misschien toch eens een gepelde barkas uitlaat overwegen, met minimaal bochtenwerk in 1 keer rechtdoor naar de achterkant.

Dat hittedoek heb ik ook om het spruitstuk gedaan.
vr. 6-6-2014 t/m ma. 9-6-2014 --- 21e Trabantweekend 2014

Uit de hand gelopen hobby, 6 Trabanten en een Qek


Ostmobile.nl - de plek voor Trabant en IFA fans (met kennisbank vol pdf documenten)
Evan_s
Berichten: 1479
Lid geworden op: 18 nov 2010, 19:07
Locatie: Enschede

Re: Wabant

Bericht door Evan_s »

Die optie heb ik ook ooit overwogen, maar voor de bodemvrijheid toch voor de 353 demper gekozen. Voorlopig voldoet dit prima, maar daarna wil ik iig een spaghettispruitstuk maken en misschien een voorpot op basis van de Melkus reso . Ik kan echter weinig tot geen ervaringen vinden of dit laatste werkt bij de Serienmotor.

Net een stuk gereden met de verse uitlaattape, wat een LUCHT! Leek wel een rookmachine onder de motorkap bij de stoplichten :mrgreen: . Dat het zou stinken wist ik wel, maar zo erg had ik niet verwacht.
Gebruikersavatar
mel
Berichten: 917
Lid geworden op: 12 dec 2010, 20:22

Re: Wabant

Bericht door mel »

Ik kocht indertijd een echte Melkus reso voor veel (te veel) centjes ... en heb hem later weggegooid .... werkte niet ...
Evan_s
Berichten: 1479
Lid geworden op: 18 nov 2010, 19:07
Locatie: Enschede

Re: Wabant

Bericht door Evan_s »

Jammer.. Haiko, had jij niet een Wartburg-reso van Omoma? Al gemonteerd/geprobeerd?

Door de uitlaattape is het overigens wel een stuk stiller geworden onder de motorkap :( Maar scheelt ook een hoop warmte heb ik al gemerkt. Startmotor blijft bijvoorbeeld nu koel ipv gloeiend heet.

De volgende stap wordt de einddemper vervangen door eentje zonder allerlei tussenschotten en de vreemde verkleining van 45 naar 38mm. Net als bij Erik's Wabant komt er een Simons dempertje op. Compenseert ook weer wat gemis van herrie :D
Gebruikersavatar
Haiko
Erelid
Berichten: 4004
Lid geworden op: 12 nov 2010, 17:35
Locatie: Oudehorne, Fryslân

Re: Wabant

Bericht door Haiko »

Die Reso ga ik tzt nog eens monteren. Nog geen tijd voor gehad, en de temperaturen zijn nog niet super sleutelvriendelijk...
Trabant 601, HP750 anhänger
IFA Service Noord, onderhoud aan Trabant, Wartburg en Barkas B1000 in Friesland en omgeving
Evan_s
Berichten: 1479
Lid geworden op: 18 nov 2010, 19:07
Locatie: Enschede

Re: Wabant

Bericht door Evan_s »

Ik heb al wel gemerkt dat, als ik de Wartburg temperatuurmeter mag geloven, de motor nu een stuk koeler blijft dan met de Trabant einddemper.

Filmpje komt een andere keer. Geluidsopname met de telefoon is waardeloos. Of je moet volgend weekend naar de rit in Zandpol komen.
Evan_s
Berichten: 1479
Lid geworden op: 18 nov 2010, 19:07
Locatie: Enschede

Re: Wabant

Bericht door Evan_s »

Erik, weet jij of de vbak te wisselen is zonder de motor uit te bouwen?
Gebruikersavatar
ruton
Moderator
Berichten: 5693
Lid geworden op: 12 nov 2010, 18:01
Locatie: Westelijke Mijnstreek

Re: Wabant

Bericht door ruton »

Niet zonder zagen, lijkt me.
Gebruikersavatar
Erik
Berichten: 536
Lid geworden op: 24 nov 2010, 15:03
Locatie: Amersfoort

Re: Wabant

Bericht door Erik »

Evan_s schreef:Erik, weet jij of de vbak te wisselen is zonder de motor uit te bouwen?
ja dat kan. Assen los halen, alle steunen los, blok iets liften met een wig o.i.d. en dan de bak er af trekken.
vr. 6-6-2014 t/m ma. 9-6-2014 --- 21e Trabantweekend 2014

Uit de hand gelopen hobby, 6 Trabanten en een Qek


Ostmobile.nl - de plek voor Trabant en IFA fans (met kennisbank vol pdf documenten)
Evan_s
Berichten: 1479
Lid geworden op: 18 nov 2010, 19:07
Locatie: Enschede

Re: Wabant

Bericht door Evan_s »

Ok, ga ik proberen!
Plaats reactie