Wabant
Re: Wabant
Voor een betere flow, kan je misschien toch eens een gepelde barkas uitlaat overwegen, met minimaal bochtenwerk in 1 keer rechtdoor naar de achterkant.
Dat hittedoek heb ik ook om het spruitstuk gedaan.
Dat hittedoek heb ik ook om het spruitstuk gedaan.
vr. 6-6-2014 t/m ma. 9-6-2014 --- 21e Trabantweekend 2014
Uit de hand gelopen hobby, 6 Trabanten en een Qek
Ostmobile.nl - de plek voor Trabant en IFA fans (met kennisbank vol pdf documenten)
Ostmobile.nl - de plek voor Trabant en IFA fans (met kennisbank vol pdf documenten)
Die optie heb ik ook ooit overwogen, maar voor de bodemvrijheid toch voor de 353 demper gekozen. Voorlopig voldoet dit prima, maar daarna wil ik iig een spaghettispruitstuk maken en misschien een voorpot op basis van de Melkus reso . Ik kan echter weinig tot geen ervaringen vinden of dit laatste werkt bij de Serienmotor.
Net een stuk gereden met de verse uitlaattape, wat een LUCHT! Leek wel een rookmachine onder de motorkap bij de stoplichten
. Dat het zou stinken wist ik wel, maar zo erg had ik niet verwacht.
Net een stuk gereden met de verse uitlaattape, wat een LUCHT! Leek wel een rookmachine onder de motorkap bij de stoplichten

Ik kocht indertijd een echte Melkus reso voor veel (te veel) centjes ... en heb hem later weggegooid .... werkte niet ...
Jammer.. Haiko, had jij niet een Wartburg-reso van Omoma? Al gemonteerd/geprobeerd?
Door de uitlaattape is het overigens wel een stuk stiller geworden onder de motorkap
Maar scheelt ook een hoop warmte heb ik al gemerkt. Startmotor blijft bijvoorbeeld nu koel ipv gloeiend heet.
De volgende stap wordt de einddemper vervangen door eentje zonder allerlei tussenschotten en de vreemde verkleining van 45 naar 38mm. Net als bij Erik's Wabant komt er een Simons dempertje op. Compenseert ook weer wat gemis van herrie
Door de uitlaattape is het overigens wel een stuk stiller geworden onder de motorkap

De volgende stap wordt de einddemper vervangen door eentje zonder allerlei tussenschotten en de vreemde verkleining van 45 naar 38mm. Net als bij Erik's Wabant komt er een Simons dempertje op. Compenseert ook weer wat gemis van herrie

Die Reso ga ik tzt nog eens monteren. Nog geen tijd voor gehad, en de temperaturen zijn nog niet super sleutelvriendelijk...
Trabant 601, HP750 anhänger
IFA Service Noord, onderhoud aan Trabant, Wartburg en Barkas B1000 in Friesland en omgeving
IFA Service Noord, onderhoud aan Trabant, Wartburg en Barkas B1000 in Friesland en omgeving
Ik heb al wel gemerkt dat, als ik de Wartburg temperatuurmeter mag geloven, de motor nu een stuk koeler blijft dan met de Trabant einddemper.
Filmpje komt een andere keer. Geluidsopname met de telefoon is waardeloos. Of je moet volgend weekend naar de rit in Zandpol komen.
Filmpje komt een andere keer. Geluidsopname met de telefoon is waardeloos. Of je moet volgend weekend naar de rit in Zandpol komen.
Erik, weet jij of de vbak te wisselen is zonder de motor uit te bouwen?
Niet zonder zagen, lijkt me.
ja dat kan. Assen los halen, alle steunen los, blok iets liften met een wig o.i.d. en dan de bak er af trekken.Evan_s schreef:Erik, weet jij of de vbak te wisselen is zonder de motor uit te bouwen?
vr. 6-6-2014 t/m ma. 9-6-2014 --- 21e Trabantweekend 2014
Ok, ga ik proberen!