Wabant
Re: Wabant
Succes. Denk wel om je vingers en rug 

vr. 6-6-2014 t/m ma. 9-6-2014 --- 21e Trabantweekend 2014
Uit de hand gelopen hobby, 6 Trabanten en een Qek
Ostmobile.nl - de plek voor Trabant en IFA fans (met kennisbank vol pdf documenten)
Ostmobile.nl - de plek voor Trabant en IFA fans (met kennisbank vol pdf documenten)
Het is gelukt! Voor het gemak de aandrijfassen er helemaal uit gehaald, en was toen een simpel klusje om de bak eruit te krijgen (en straks een andere reservebak weer in te bouwen).
Erik, heb je misschien nog een foto van de opengeslepen geluidsdemper voor op de carburateur? Ik wil er eentje maken met een grotere doorvoer.
Natuurlijk heb ik die.
Deze is wel voor de Jikov. Persoonlijk zou ik hier niet teveel aan veranderen om afstelproblemen te voorkomen.

Top! Dankje!
Met een (plat, ovaal) K&N filter direct op de carb had ik naar mijn gevoel iets meer power dan met de Abschweigtopf tussen het (kegelvormige) openluchtfilter, maar bracht ondraaglijk veel herrie met zich mee.
Met een (plat, ovaal) K&N filter direct op de carb had ik naar mijn gevoel iets meer power dan met de Abschweigtopf tussen het (kegelvormige) openluchtfilter, maar bracht ondraaglijk veel herrie met zich mee.
Ik heb de volgende set-up geinstalleerd, met een abzweigtopf, origineel luchtfilterhuis (jikov versie met drukslang) en met flexibele metalen slang rechtsreeks op de grill gemonteerd. in plaats van een air intake box heb ik een 'luchthapper' van de oude type trabant genomen.
Zal volgende week een duidelijke foto maken.
Zal volgende week een duidelijke foto maken.
in zwickau stonden ook diverse wabants,
viel alleen wel op dat die mannen niets hebben gezaagd of weggehaald dus het is goed te doen om het hele spul er zo in te zetten zonder ook maar wat weg te zaagen.
viel alleen wel op dat die mannen niets hebben gezaagd of weggehaald dus het is goed te doen om het hele spul er zo in te zetten zonder ook maar wat weg te zaagen.
liever gelast
als geleased
als geleased
Afhankelijk van de gekozen adapterring en het soort spruitstuk kan je inderdaad tegenwoordig ook een wabant bouwen zonder stukken uit je trabant te halen. Overigens is dat niet veel meer dan een hapje uit het rechterspatbord en een hapje uit de binnenkant van het front. Zie ook mijn wabant kombi topic
F O T O 'S ???jantje146 schreef:in zwickau stonden ook diverse wabants,
- trabant601
Ja maar die hadden het er wel voor over om een paar centen meer uit te geven voor een wabant .
Ik persoonlijk vind het zonden om er een stuk uit te zagen als het niet hoeft .

Ik persoonlijk vind het zonden om er een stuk uit te zagen als het niet hoeft .

Gros Trabant Service
Gebruikt en nieuw onderdelen, reparaties, en APK .
http://gros-trabant-service.webnode.nl/
https://www.facebook.com/groups/Trabant ... Nederland/
Gebruikt en nieuw onderdelen, reparaties, en APK .
http://gros-trabant-service.webnode.nl/
https://www.facebook.com/groups/Trabant ... Nederland/