Wabant

Meer vermogen? Betere Wegligging? Spoilers? Muziek? Vraag hier naar de mogelijkheden!
mel

Re: Wabant

Bericht door mel »

We hebben het niet om meters maatje, gewoon stukkie van 10 x 10 cm ...
Evan_s

Bericht door Evan_s »

Trabantwelt heeft nu goed passende spruitstukken: https://www.trabantwelt.de/Trabant-Tuni ... :1603.html. Hier dezelfde: eBay.
Laatst gewijzigd door Evan_s op 16 nov 2013, 21:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Haiko
Erelid

Bericht door Haiko »

Djeez, voor dat geld zou ik de uitlaat zelf gaan aanpassen....

in hoe verre verschilt deze met een originele 353 of b1000 versie?
Trabant 601, HP750 anhänger
IFA Service Noord, onderhoud aan Trabant, Wartburg en Barkas B1000 in Friesland en omgeving
Evan_s

Bericht door Evan_s »

Is korter dan de veelgebruikte Framo Krümmer, dus hoeft er niet een stukje blik uit de motorzijde van de bril. En een 2-gaats flens voor aan de 353-uitlaat.
Evan_s

Bericht door Evan_s »

Gisteren de koolstof-kern bougiekabels vervangen door koperkern bougiekabels. Daarna leek de motor een stuk minder last te hebben van het schokkerige rijden bij 30 en 50 km/u. Vlotter heb ik ook vervangen door een nieuwe, dus zou net zo goed daar aan gelegen kunnen hebben, hoewel het schokkerige rijden er ook al (in lichte mate) was met intacte vlotter.

Vandaag verder gesleuteld: een aangepast Trabant-luchtfilter geplaatst met dubbele aanzuigbuis (lastig te zien op de foto), met de sproeierbezetting gespeeld en zit nu op HD150 (ipv 125) en LKD100 (ipv Leerlaufkraftstoffdüse 90). Motor rijdt erg fijn nu! Bougiebeeld is nu ook een stuk beter t.o.v. met het K&N open filter.

Afbeelding

Afbeelding

Ja, ik had nog een kekke K&N sticker liggen :D
De Boskabouter

Bericht door De Boskabouter »

Ik lees dit onderwerp nu voor het eerst. Wat een geweldig verhaal. En wat klinkt het toch lekker, zo'n snel in toeren klimmende tweetakt.
Haiko
Erelid

Bericht door Haiko »

maar ik vraag me af hoelang de originele trabant bak het volhoudt met die sterkere motor... zit zelf ook wel eens te denken om de ombouw te maken.
Trabant 601, HP750 anhänger
IFA Service Noord, onderhoud aan Trabant, Wartburg en Barkas B1000 in Friesland en omgeving
Evan_s

Bericht door Evan_s »

Het heeft een weekendje lassen, passen en slijpen gekost: een nieuwe uitlaat gebouwd voor mijn Wabant. Ditmaal op basis van een originele BVF voordemper.

Mijn vorige voordemper kon de drempeltjes niet meer aan, en is afgebroken. Het werd toch al hoog tijd voor een nieuwe. Dit betrof tevens een Hongaarse demper die beduidend lichter was en van veel dunner materiaal. Na een jaar rammelde er al wat binnenin de demper, echt troep dus. Voor hetzelfde geld (!) een originele BVF-demper gekocht om aan te passen.

De resultaten:

Afbeelding

De tussenpijp wat verder aangepast met een scherpere bocht aan het begin:
Afbeelding

Een nieuw 'Wabant' spruitstuk, o.a. tekoop bij Trabantwelt:
Afbeelding

Ophanging:
Afbeelding

Met dank aan een 'lascursus' op Youtube :ugeek: :D
Afbeelding
trabant601

Bericht door trabant601 »

Dat ziet er goed uit .
Gros Trabant Service
Gebruikt en nieuw onderdelen, reparaties, en APK .

http://gros-trabant-service.webnode.nl/

https://www.facebook.com/groups/Trabant ... Nederland/
Evan_s

Bericht door Evan_s »

Vanmiddag nog met de Trabant staande gehouden door de politie, men wilde even onder de motorkap kijken want ik was toch wel vrij rap weg bij het stoplicht :mrgreen:
Plaats reactie