Was ik net landschap park de Oeverlanden gepasseerd, en en Raketaketaketak........
meteen gestopt.
motor weer ff laten draaien, en geluisterd waar het vandaan kwam...
Uit het blok dus..
Theo gebeld in Soest, en die zij net als ik al dacht dat het biggend lager van de krukas aan diggelen is.
dan maar de ANWB gebeld , en die kwam ook kijken en constateerde hetzelfde...
Verdorie nou dat weer...
Maar ja ik zou en moest een Trabant rijden he....
De auto wordt morgen naar huis gesleept.
Ik weet nog niet wat ik ga doen..
Ik kan gewoon een ruilblok monteren,
Of ik kan het blok eruit halen demonteren, en de krukas vervangen, of later repareren.
Hans Tamis een goede kennis kan perfect krukassen persen.
ik heb de volgende vragen...
kun je een trabantkrukas repareren met een revisieset?
als ik een nieuwe krukas koop, hoe kun je zien dat i ook werkelijk nieuw is, en waar kun je dit het beste doen..
Als de boel toch uit elkaar licht, is het raadzaam om ook de zuigers te vervangen, inclusief pistonpennen en pistonpenlagers..
Mijn motor liep als een tierelier...
Bij mijn MZ verving ik na 80.000km de zuigers voor nieuwe met dezelfde inbouw maat..
Pas na twee keer wisselen moet je gaan opboren...
Hoe is dit met een trabantmotor.
Bij montage moet je dan de krukas uitlijnen , ivm roterende inlaatschijven.
Ik heb een officieel trabant reparatie boek, maar mijn Duits is niet zo denderend.
Ik kan mij iets herinneren dat de roterende inlaatschijven een bepaalde speling moeten hebben....
vandaar..
Wel weer een fantastische uitdaging..
kan ik gelijk de motor ruimte opnieuw in de verf zetten...
Ik heb sinds augustus vorig jaar 15000km gereden...
dus vreemd is het niet.
Weet nu ook waar dat rammeltje vandaan kwam..
bij 80 a 90km per uur hoorde ik een rammeltje uit het blok..
was dus dat lager...
groetjes allen....
henk