Ik heb nu een waterpompbehuizing waarbij de as van de fan er nog uit steekt (model rechts), maar deze wil ik graag vervangen door een waterpompbehuizing die dicht is (van een frontkoeler model).
Zijn deze probleemloos uitwisselbaar? (mits natuurlijk een stuk van de as afgeslepen is).
Ik heb de andere waterpompbehuizing nog liggen, dus zet ik liever alleen dat over. Kan ik ook, zoals Erik zegt de as overzetten. want heb ook nog een oude frontkoelerkop liggen (de cilinderkop die er nu op zit was bij aankoop van deze motor nagenoeg nieuw, dus wil niet de hele kop uitwisselen).
Let overingens wel op dat de lagering van de as anders kan zijn en dat heeft weer consequenties voor het type seal! Er zijn voor zover ik weet twee type seals voor de wartburg en mogelijk nog meer. E.e.a. hangt af van de leeftijd van de kop.
succes!
1-Takt reicht nicht, 2-Takte sind mehr als genug, und 4-Takte sind 2 zuviel!!
Dabei: Motorräder brauchen nur Ventile an Vorder- und Hintenrad!
Ik had voor mijn eerste Wartburgmotor (frontkoeler model) eens een revisieset besteld, maar had de verkeerde geleverd gekregen (voor de fanversie cilinderkop ipv de frontkoeler kop). Tóch gemonteerd en de lagers vervangen met SKF lagers, maar bleef uiteindelijk lekken uit het overloopgat, dus er zit blijkbaar inderdaad verschil in afdichting en type kop.
De revisiesetjes die ik tegen kom hebben allen enkel Hongaars opschrift. Is dat spul wat of zijn er goede alternatieven?