Dit moet je wel de moed ontnemen
1.1 Subframe
Re: 1.1 Subframe
Renier,
Dit moet je wel de moed ontnemen
, te weten dat er maar één is die dit zou kunnen.
Dit moet je wel de moed ontnemen
Het was Trabannekom
Re: 1.1 Subframe
Toch ga ik het uiteindelijk doen en gaat het mij lukken.mel schreef:Koop liever een GTI-tje vriend !
Ik bouwde een Polo G40 in een 1.1 en de eerste Wabant van Nederland en denk dat ik wel iets weet van dit soort kolderieke bouwsels...
Gaat jou echt niet lukken ... is het niet vwb de kennis, dan zal het wel het budget zijn durf ik te wedden !
Kennis: 4-takt motor: heb je enige kennis omtrent motor-versnellingsbak in een kaal frame bouwen ? Want dat moet het worden ...
Heb je ervaring met assen inkorten, bak vastlassen aan een versterkt frame ? En ga zo maar door ?
Kennis tweetakt-3-cilinders ? Is ook weer een vak apart ... en hoef je echt niet te wensen om een scheurijzer te bouwen want dat wordt het niet !
Edit: GTI'tjes kunnen me de pot op.
http://i39.tinypic.com/2dj70w9.png
Bedankt voor de mooie auto, DDR.
Bedankt voor de mooie auto, DDR.
Re: 1.1 Subframe
Nu maar hopen dat Mel de pensionering van zijn kinderen mee mag maken.
- Trabantenaar
- Technisch Beheerder
- Berichten: 3336
- Lid geworden op: 13 jul 2011, 22:45
- Locatie: Midden Limburg
Re: 1.1 Subframe
Waarom wil je dan een snellere trabant?Renier schreef:Edit: GTI'tjes kunnen me de pot op.
die standaard 2takt trabant blokjes kun je nog leuk kietelen hoor. En dat zal stukken eenvoudiger en goedkoper zijn dan er een ander blok in te hangen waar je veel ombouwwerk aan zal hebben.
Een 1.1 is gewoon dubbel zo tactisch...
Download Trabant 1.1 documentatie(rechtsklik, link opslaan als)
Download Trabant 1.1 documentatie(rechtsklik, link opslaan als)
Re: 1.1 Subframe
Ik zou zeggen: DOEN!
Al doende leer je toch nog steeds het meest en als je tijd, zin, geld en ruimte hebt in variërende hoeveelheden; why not?
Al doende leer je toch nog steeds het meest en als je tijd, zin, geld en ruimte hebt in variërende hoeveelheden; why not?
Nichts ist erfolgreicher als Erfolg
Re: 1.1 Subframe
Dan valt er nog maar weinig in te rijden ben ik bang, zo´n opgevoerd blok knalt de litertjes er wel doorheen en nog zonder echt geweldige resultaten voor zo ver ik weet.Trabantenaar schreef:Waarom wil je dan een snellere trabant?Renier schreef:Edit: GTI'tjes kunnen me de pot op.
die standaard 2takt trabant blokjes kun je nog leuk kietelen hoor. En dat zal stukken eenvoudiger en goedkoper zijn dan er een ander blok in te hangen waar je veel ombouwwerk aan zal hebben.
;DMaurits schreef:Ik zou zeggen: DOEN!
Al doende leer je toch nog steeds het meest en als je tijd, zin, geld en ruimte hebt in variërende hoeveelheden; why not?
Het zal er uiteindelijk van komen ;]
Na de luchtvering die ik er over een aantal maandjes in hoop te hebben.
http://i39.tinypic.com/2dj70w9.png
Bedankt voor de mooie auto, DDR.
Bedankt voor de mooie auto, DDR.
- trabant601
- Berichten: 792
- Lid geworden op: 18 nov 2010, 20:04
- Locatie: Soest
Re: 1.1 Subframe
Dat zal wel goed komen met plakband en ijzerdraad of niet soms .
Gros Trabant Service
Gebruikt en nieuw onderdelen, reparaties, en APK .
http://gros-trabant-service.webnode.nl/
https://www.facebook.com/groups/Trabant ... Nederland/
Gebruikt en nieuw onderdelen, reparaties, en APK .
http://gros-trabant-service.webnode.nl/
https://www.facebook.com/groups/Trabant ... Nederland/
Re: 1.1 Subframe
trabant601 schreef:Dat zal wel goed komen met plakband en ijzerdraad of niet soms .
Wat een opbouwende opmerkingen zeg
Als dat jou werkwijze is
Het was Trabannekom
Re: 1.1 Subframe
Toch kom je daar OOK ver mee ... nietwaar Theo ???
Re: 1.1 Subframe
Als versteviging om de krachten die een sterker blok naar de Trabant zou sturen op te vangen zat ik te denken aan een verstevigde bodem, een frame erop lassen ter versterking van het onderstel. Heel misschien een rolkooi ook maar dat weet ik echt niet, lijkt me niks, hoop met een extra frame eronder al een hele boel te bereiken. Heb ook al de perfecte candidaat gevonden voor mijn project, een Trabi van 400 euro die toch al vernaggeld is aan de buiten en binnenkant (ik vind hem mooi, op de BMW-look grille na). Wel echt in het verre oosten van Duitsland, maar goed..
http://i39.tinypic.com/2dj70w9.png
Bedankt voor de mooie auto, DDR.
Bedankt voor de mooie auto, DDR.
Re: 1.1 Subframe
Je hebt de smaak flink te pakken!!Renier schreef:Als versteviging om de krachten die een sterker blok naar de Trabant zou sturen op te vangen zat ik te denken aan een verstevigde bodem, een frame erop lassen ter versterking van het onderstel. Heel misschien een rolkooi ook maar dat weet ik echt niet, lijkt me niks, hoop met een extra frame eronder al een hele boel te bereiken. Heb ook al de perfecte candidaat gevonden voor mijn project, een Trabi van 400 euro die toch al vernaggeld is aan de buiten en binnenkant (ik vind hem mooi, op de BMW-look grille na). Wel echt in het verre oosten van Duitsland, maar goed..
Re: 1.1 Subframe
Vass Istvan, een Hongaar te vinden op YouTube bewijst jullie het tegendeel over het 1.1 subframe. Hij heeft verder geen speciaal frame of zo en het werkt allemaal goed aangezien hij er wedstrijden mee wint.

Hier dus het aangepaste 1.1 subframe.

Hier dus het aangepaste 1.1 subframe.
Laatst gewijzigd door Renier op 28 okt 2013, 00:44, 2 keer totaal gewijzigd.
http://i39.tinypic.com/2dj70w9.png
Bedankt voor de mooie auto, DDR.
Bedankt voor de mooie auto, DDR.
Re: 1.1 Subframe
En dat is dus geen tweetakt Hilfsrahmen.Renier schreef:Hier dus het aangepaste 1.1 subframe.
Ik hoop dan ook voor je dat die optisch vernachelde Trabi van 400 euro een 1.1 is.
Re: 1.1 Subframe
Het is een 601, Ruton.
http://i39.tinypic.com/2dj70w9.png
Bedankt voor de mooie auto, DDR.
Bedankt voor de mooie auto, DDR.
Re: 1.1 Subframe
Kijk er zijn ook mannen die het goed aanpakken. (is in NL)
