Dank je, ik zal het onthouden voor wanneer het zo ver is.paul snip schreef:Voor de invoer moet je ff bij de RDW langs. Dat kan zonder afspraak. Via de RDW kun je ook een zogenaamd 1 dags kenteken krijgen om naar het keuringsstation toe te rijden. Dan kun je beter wel even een afspraak voor de keuring maken.
Invoeren Trabant uit Hongarije
Re: Invoeren Trabant uit Hongarije
http://i39.tinypic.com/2dj70w9.png
Bedankt voor de mooie auto, DDR.
Ja, dat kan. Je moet in Hongarije een verzekering afsluiten voor een paar dagen. Je kennis kan je vast wel helpen met een verzekeraar die dat in een dag kan regelen.Je bedoelt dus dat ik hem gewoon met Hongaars kenteken hier heen zou kunnen halen? Ook rijdend overigens? Auto-ambulance zou namelijk minstens drie keer zo duur worden.
Voor invoer moet je inderdaad bij RDW langs, dus zorg dat de Hongaarse papieren er allemaal bijzitten, anders krijg je het niet eenvoudig voor elkaar. Voor auto's van 30 jaar en ouders moet je altijd een afspraak maken, zie: http://www.rdw.nl/Particulier/Paginas/N ... -land.aspx
Invoeren bij de RDW betekent overigens niet dat je auto ook APK gekeurd is. Ik weet niet hoe de APK in Hongarije geregeld is en of je dat kan overnemen, maar het kan dus zijn dat als je de auto invoert in Nederland, de auto geen APK heeft.
Leuk idee hoor, zelf een autootje daar zoeken, terugrijden en dan keuren.
Dan heb je een VERHAAL bij zo'n auto ... veel leuker dan gewoon zo'n ding erghens te kopen.
Misschien wel handig om te vragen of ze de auto DAAR nog even voorzien van nieuwe remmerij en uitlaat.
Kost daar bijna niets (onderdelen + WERK) ... en daar heb je dan weer lange tijd plezier van !
Dan heb je een VERHAAL bij zo'n auto ... veel leuker dan gewoon zo'n ding erghens te kopen.
Misschien wel handig om te vragen of ze de auto DAAR nog even voorzien van nieuwe remmerij en uitlaat.
Kost daar bijna niets (onderdelen + WERK) ... en daar heb je dan weer lange tijd plezier van !
Lange tijd plezier van... ehm... denk het niet met die Hongaarse imitatie-shit
Trabant 601, HP750 anhänger
IFA Service Noord, onderhoud aan Trabant, Wartburg en Barkas B1000 in Friesland en omgeving
IFA Service Noord, onderhoud aan Trabant, Wartburg en Barkas B1000 in Friesland en omgeving
Volgens mij snap je niet wat ik bedoel ... of ik schrijf het niet duidelijk genoeg..... ?
Met HOOFDLETTERS schreef ik het woord WERK ....
Met HOOFDLETTERS schreef ik het woord WERK ....
Hongaarse imitatie-shit... Neem de moeite om te kijken wat echt shit is en wat goede onderdelen zijn. Er zijn zeker Hongaarse imitatie-onderdelen die ronduit beroerd zijn, echter weet ik uit ervaring dat er genoeg Hongaarse Trabantonderdelen zijn die minstens zo goed zijn als origineel en een heel stuk goedkoper.
Nichts ist erfolgreicher als Erfolg
Maurits, noem eens onderdelen waar jij wel goede kwaliteitservaringen mee hebt. Ik ken nog geen echt goede hongaarse remcylinders en ben van mening dat een originele na-zelf-revisie IFA/Renak langer meegaat dan een imitatie exemplaar.
Da's prima, ik zal m'n ervaringen binnenkort hier of in een apart Topic delen, dan kunnen meer mensen reageren etc.
Nichts ist erfolgreicher als Erfolg
Doe dat verschil tussen goed en goulash maar in een apart draadje.
Het werk is zelfs nog goedkoper als ik het gewoon zelf doe, thuis of in de avond op m'n werk.
Klopt, alleen duurt het dan veeeeel langer ... 

Is het eigenlijk mogelijk om een Trabant met kapotte bak in te voeren of moet deze per se 100% functioneel zijn?
een auto hoeft bij invoering bij de RDW niet rijdend te zijn, ze bekijken alleen of alles klopt kwa papierwerk (en of het de juiste auto is), een evt APK kun je later zelf ergens anders laten doen. Je zult de auto dan wel op een aanhanger moeten vervoeren.
Maar als ie slechts niet in de hogere versnellingen kan komen dan kan ik hem er toch nog steeds naartoe rijden? En zou ik hem dan als automaat ingevoerd kunnen krijgen of gaat dit niet i.v.m. de Hongaarse papieren? Lijkt me van niet, maar goed, hoe moet ik hem anders als automaat op papier hebben of is dat niet eens nodig om hem als automaat te mogen rijden?
- eeuwige_student
- Erelid
- Contacteer:
Rij eens in veldhoven bij de rdw langs en laat je over de mogelijkheden informeren.