Wabant
Re: Wabant
Ik heb de volgende set-up geinstalleerd, met een abzweigtopf, origineel luchtfilterhuis (jikov versie met drukslang) en met flexibele metalen slang rechtsreeks op de grill gemonteerd. in plaats van een air intake box heb ik een 'luchthapper' van de oude type trabant genomen.
Zal volgende week een duidelijke foto maken.
Zal volgende week een duidelijke foto maken.
vr. 6-6-2014 t/m ma. 9-6-2014 --- 21e Trabantweekend 2014
Uit de hand gelopen hobby, 6 Trabanten en een Qek
Ostmobile.nl - de plek voor Trabant en IFA fans (met kennisbank vol pdf documenten)
Uit de hand gelopen hobby, 6 Trabanten en een Qek
Ostmobile.nl - de plek voor Trabant en IFA fans (met kennisbank vol pdf documenten)
Re: Wabant
in zwickau stonden ook diverse wabants,
viel alleen wel op dat die mannen niets hebben gezaagd of weggehaald dus het is goed te doen om het hele spul er zo in te zetten zonder ook maar wat weg te zaagen.
viel alleen wel op dat die mannen niets hebben gezaagd of weggehaald dus het is goed te doen om het hele spul er zo in te zetten zonder ook maar wat weg te zaagen.
liever gelast
als geleased
als geleased
Re: Wabant
Afhankelijk van de gekozen adapterring en het soort spruitstuk kan je inderdaad tegenwoordig ook een wabant bouwen zonder stukken uit je trabant te halen. Overigens is dat niet veel meer dan een hapje uit het rechterspatbord en een hapje uit de binnenkant van het front. Zie ook mijn wabant kombi topic
vr. 6-6-2014 t/m ma. 9-6-2014 --- 21e Trabantweekend 2014
Uit de hand gelopen hobby, 6 Trabanten en een Qek
Ostmobile.nl - de plek voor Trabant en IFA fans (met kennisbank vol pdf documenten)
Uit de hand gelopen hobby, 6 Trabanten en een Qek
Ostmobile.nl - de plek voor Trabant en IFA fans (met kennisbank vol pdf documenten)
Re: Wabant
F O T O 'S ???jantje146 schreef:in zwickau stonden ook diverse wabants,
viel alleen wel op dat die mannen niets hebben gezaagd of weggehaald dus het is goed te doen om het hele spul er zo in te zetten zonder ook maar wat weg te zaagen.
- trabant601
- Berichten: 792
- Lid geworden op: 18 nov 2010, 20:04
- Locatie: Soest
Re: Wabant
Ja maar die hadden het er wel voor over om een paar centen meer uit te geven voor een wabant .
Ik persoonlijk vind het zonden om er een stuk uit te zagen als het niet hoeft .




Ik persoonlijk vind het zonden om er een stuk uit te zagen als het niet hoeft .



Gros Trabant Service
Gebruikt en nieuw onderdelen, reparaties, en APK .
http://gros-trabant-service.webnode.nl/
https://www.facebook.com/groups/Trabant ... Nederland/
Gebruikt en nieuw onderdelen, reparaties, en APK .
http://gros-trabant-service.webnode.nl/
https://www.facebook.com/groups/Trabant ... Nederland/
Re: Wabant
We hebben het niet om meters maatje, gewoon stukkie van 10 x 10 cm ...
Re: Wabant
Trabantwelt heeft nu goed passende spruitstukken: https://www.trabantwelt.de/Trabant-Tuni ... :1603.html. Hier dezelfde: eBay.
Laatst gewijzigd door Evan_s op 16 nov 2013, 21:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Wabant
Djeez, voor dat geld zou ik de uitlaat zelf gaan aanpassen....
in hoe verre verschilt deze met een originele 353 of b1000 versie?
in hoe verre verschilt deze met een originele 353 of b1000 versie?
Trabant 601, HP750 anhänger
IFA Service Noord, onderhoud aan Trabant, Wartburg en Barkas B1000 in Friesland en omgeving
IFA Service Noord, onderhoud aan Trabant, Wartburg en Barkas B1000 in Friesland en omgeving
Re: Wabant
Is korter dan de veelgebruikte Framo Krümmer, dus hoeft er niet een stukje blik uit de motorzijde van de bril. En een 2-gaats flens voor aan de 353-uitlaat.
Re: Wabant
Gisteren de koolstof-kern bougiekabels vervangen door koperkern bougiekabels. Daarna leek de motor een stuk minder last te hebben van het schokkerige rijden bij 30 en 50 km/u. Vlotter heb ik ook vervangen door een nieuwe, dus zou net zo goed daar aan gelegen kunnen hebben, hoewel het schokkerige rijden er ook al (in lichte mate) was met intacte vlotter.
Vandaag verder gesleuteld: een aangepast Trabant-luchtfilter geplaatst met dubbele aanzuigbuis (lastig te zien op de foto), met de sproeierbezetting gespeeld en zit nu op HD150 (ipv 125) en LKD100 (ipv Leerlaufkraftstoffdüse 90). Motor rijdt erg fijn nu! Bougiebeeld is nu ook een stuk beter t.o.v. met het K&N open filter.


Ja, ik had nog een kekke K&N sticker liggen
Vandaag verder gesleuteld: een aangepast Trabant-luchtfilter geplaatst met dubbele aanzuigbuis (lastig te zien op de foto), met de sproeierbezetting gespeeld en zit nu op HD150 (ipv 125) en LKD100 (ipv Leerlaufkraftstoffdüse 90). Motor rijdt erg fijn nu! Bougiebeeld is nu ook een stuk beter t.o.v. met het K&N open filter.


Ja, ik had nog een kekke K&N sticker liggen

-
- Berichten: 97
- Lid geworden op: 29 aug 2013, 23:01
- Locatie: Houten
Re: Wabant
Ik lees dit onderwerp nu voor het eerst. Wat een geweldig verhaal. En wat klinkt het toch lekker, zo'n snel in toeren klimmende tweetakt.
Re: Wabant
maar ik vraag me af hoelang de originele trabant bak het volhoudt met die sterkere motor... zit zelf ook wel eens te denken om de ombouw te maken.
Trabant 601, HP750 anhänger
IFA Service Noord, onderhoud aan Trabant, Wartburg en Barkas B1000 in Friesland en omgeving
IFA Service Noord, onderhoud aan Trabant, Wartburg en Barkas B1000 in Friesland en omgeving
Re: Wabant
Het heeft een weekendje lassen, passen en slijpen gekost: een nieuwe uitlaat gebouwd voor mijn Wabant. Ditmaal op basis van een originele BVF voordemper.
Mijn vorige voordemper kon de drempeltjes niet meer aan, en is afgebroken. Het werd toch al hoog tijd voor een nieuwe. Dit betrof tevens een Hongaarse demper die beduidend lichter was en van veel dunner materiaal. Na een jaar rammelde er al wat binnenin de demper, echt troep dus. Voor hetzelfde geld (!) een originele BVF-demper gekocht om aan te passen.
De resultaten:

De tussenpijp wat verder aangepast met een scherpere bocht aan het begin:

Een nieuw 'Wabant' spruitstuk, o.a. tekoop bij Trabantwelt:

Ophanging:

Met dank aan een 'lascursus' op Youtube

Mijn vorige voordemper kon de drempeltjes niet meer aan, en is afgebroken. Het werd toch al hoog tijd voor een nieuwe. Dit betrof tevens een Hongaarse demper die beduidend lichter was en van veel dunner materiaal. Na een jaar rammelde er al wat binnenin de demper, echt troep dus. Voor hetzelfde geld (!) een originele BVF-demper gekocht om aan te passen.
De resultaten:

De tussenpijp wat verder aangepast met een scherpere bocht aan het begin:

Een nieuw 'Wabant' spruitstuk, o.a. tekoop bij Trabantwelt:

Ophanging:

Met dank aan een 'lascursus' op Youtube



- trabant601
- Berichten: 792
- Lid geworden op: 18 nov 2010, 20:04
- Locatie: Soest
Re: Wabant
Dat ziet er goed uit .
Gros Trabant Service
Gebruikt en nieuw onderdelen, reparaties, en APK .
http://gros-trabant-service.webnode.nl/
https://www.facebook.com/groups/Trabant ... Nederland/
Gebruikt en nieuw onderdelen, reparaties, en APK .
http://gros-trabant-service.webnode.nl/
https://www.facebook.com/groups/Trabant ... Nederland/
Re: Wabant
Vanmiddag nog met de Trabant staande gehouden door de politie, men wilde even onder de motorkap kijken want ik was toch wel vrij rap weg bij het stoplicht 
