graag tips

wat ik heb geprobeerd...
-gekeken welke cilinder niet meer mee deed door bougie kabels los te halen.
*cilinder aan bestuurderskant is ermee gestopt.
-bougiekabels gewisseld
*geen verschil
-bobine van de "stukke" cilinder aan de goede gehangen (door bougiekabels daar aan te hangen)
*ploffen door de inlaat (denk ik) hoorbaar, dus bobine geeft vonk.
-bobine van de goeie cilinder aan de "stukke" cilinder gehangen
*doet nog steeds niets.
bougiekabels en bougies zijn nog zo goed als nieuw..
wat me we wel opviel was de zwarte kleur aan de dop kant...
heb helaas nog geen bougie eruit kunnen halen, want heb thuis eigenlijk geen gereedschap... stom genoeg...
hij rijd verder wel nog, lijkt mij opzich geen ramp om ermee naar mijn werkplaatsje te rijden, +/-15km..
ideaal zal het niet zijn... maar goed
maar twijfel een beetje waar te beginnen..
recent geen bijzondere dingen gedaan... alleen een andere accu geplaatst, maar daarna liep hij nog gewoon op 2 cilinders volgens mij...
merkte de laatste tijd wel dat hij van onderin wat moeilijker oppakte, al loop ik ook al heel lang tegen mezelf te zeggen dat ik de stationair wat hoger moet zetten, want die stond ook wel erg laag...
is trouwens ebza onsteking,