Wat ik uit de gegevens haal is dat deze 7,1l per seconde aan lucht verbruikt. Dat is per minuut c.a. 426l lucht
Gemiddeld 1,8l per seconde is 108l per minuut
Betekend dat jou compressor niet voldoende oplevert om deze luchtsleutel op volle kracht te laten werken.
Valt me op dat er geen luchtdruk staat vermeld.
Gelukkig staat er wel iets vermeld bij de fabrikant:
http://www.cp.com/en/whatwedo/powertool ... p734h.aspx
Max torque @90PSI. c.a. 6,5 bar dus
Wat me nog meer opvalt is dat de fabrikant niet vermeld dat het luchtverbruik zo hoog kan zijn. Maar wellicht staat dat wel in een datablad bij de handleiding ofzo.
Afijn dan de bouwmarktdingetjes:
komt meer in de buurt van wat jou compressor aan kan. Maar kunnen ook minder goed kracht zetten om die reden.
Wel een voordeel is dat ze goedkoop zijn en vaak een doppenset erbij hebben. Wel zo handig.
Zo'n kleine compressor is simpelweg niet geschikt voor een slagmoersleutel, vanwege de lage luchtopbrengst en erg kleine tank.
Wil je echt goed gebruik kunnen maken van een slagmoersleutel zit je aan een compressor die een veel hogere luchtopbrengst heeft. Maar dan praat je over compressors van boven de 500 euro.
Dat wilt niet zeggen dat een kleintje niet bruikbaar is. Maar als je na elke bout/moer weer moet wachten tot de tank vol zit... Of dat je je bout/moer niet loskrijgt omdat de druk te snel wegvalt...
Met een beetje geluk werkt het verder wel. Maar die ene bout of moer die wel heel erg goed vast zit (ik noem bijvoorbeeld asmoeren) krijg je dan alsnog niet los.
Hou er ook rekening mee dat elke verlenging die je erop zet extra kracht vereist.
Ik zou voor een bouwmarkt luchtsleutel gaan.
Of je koopt een goeie en gaat vervolgens sparen voor een flinke compressor die het kan bijbenen

(en alvast ruimte vrijmaken in je schuur, want die dingen zijn tamelijk groot)
2e hands, net zoals met alle andere dingen die je 2e hands koopt: je weet het nooit tot je het gebruikt.