Zijn we weer...
Vorige week het koetje ontvangen uit Duitsland (via Ebay gekocht voor 25 euro)
Was er sceptisch over, maar het heeft wel de klus geklaard.
Zoals eeuwige_student al zij, je hebt de kracht waar het zijn moet.
Niet dat het zo éénvoudig ging, moest nog behoorlijk wat kracht uitoefen, maar het voelde wel meer solide dan de trekker die je op de 4 wielmoeren vast zet.
Het enigste probleem waar ik tegenaan liep was het vasthouden van de naaf. Het koetje heeft geen gat waar je een buis in kunt zetten om de naaf tegen te houden met draaien. Ik heb dit opgelost door een buis tussen de wielboutdraadeinden te houden , waardoor deze niet meer kon draaien.
Iedereen bedankt voor de adviezen..
voorste naaf verwijderen
- eeuwige_student
- Erelid
- Berichten: 4138
- Lid geworden op: 18 nov 2010, 13:23
- Locatie: Herten
- Contacteer:
Re: voorste naaf verwijderen
Jouw oplossing heb ik ook met regelmaat toegepast. Maar bij gebrek eraan heb ik het ook gedurfd om het gewoon met een wiel op de grond te doen.
Die simpele trekkers geef je op het eerste gezicht minder kans, maar ze blijken een stuk beter te werken. Daarbij nooit de kans dat je de naaf krom trekt.
Die simpele trekkers geef je op het eerste gezicht minder kans, maar ze blijken een stuk beter te werken. Daarbij nooit de kans dat je de naaf krom trekt.
- Trabantenaar
- Technisch Beheerder
- Berichten: 3336
- Lid geworden op: 13 jul 2011, 22:45
- Locatie: Midden Limburg
Re: voorste naaf verwijderen
klinkt misschien heel stom. Maar als een naaf zo vast zit. Is dan een werkplaatspers die vanaf de achterkant duwt niet een stuk praktischer? Betekend uiteraard wel de fusee demonteren. Maar zo gaat het bij "moderne" auto's in elk geval.
En wellicht lijkt dat wat veel werk voor als je de remmen gaat doen. Maar in zo'n geval zeg ik: doe het gelijk volledig. Dan hoef je de komende 10 jaar (als het niet langer is) er niet meer in de buurt van te komen, tenzij je te weinig gebruikt maakt van de auto.
En wellicht lijkt dat wat veel werk voor als je de remmen gaat doen. Maar in zo'n geval zeg ik: doe het gelijk volledig. Dan hoef je de komende 10 jaar (als het niet langer is) er niet meer in de buurt van te komen, tenzij je te weinig gebruikt maakt van de auto.
Een 1.1 is gewoon dubbel zo tactisch...
Download Trabant 1.1 documentatie(rechtsklik, link opslaan als)
Download Trabant 1.1 documentatie(rechtsklik, link opslaan als)