Apk gekeurd
Apk gekeurd
De mijne is weer op de weg toegelaten tot 2021... dat gezegd... ik moet eerst de koppakkingen en uitlaatpakkingen nog even vernieuwen.
Tevens een nieuwe momentsleutel aanschaffen... die ik nu heb doet het niet meer...
op het werk bout met 60NM vastgezet, hier thuis klikt de mijne nog op 100NM...
Linke soep dus...
Heeft er iemand wellicht hier een setje nieuwe uitlaatpakkingen en koppakkingen liggen?
Tevens een nieuwe momentsleutel aanschaffen... die ik nu heb doet het niet meer...
op het werk bout met 60NM vastgezet, hier thuis klikt de mijne nog op 100NM...
Linke soep dus...
Heeft er iemand wellicht hier een setje nieuwe uitlaatpakkingen en koppakkingen liggen?
Trabant 601, HP750 anhänger
IFA Service Noord, onderhoud aan Trabant, Wartburg en Barkas B1000 in Friesland en omgeving
IFA Service Noord, onderhoud aan Trabant, Wartburg en Barkas B1000 in Friesland en omgeving
Re: Apk gekeurd
Is even 'bijdraaien' niet toereikend meer?
Ik heb indertijd nog een rondje mogen maken in het onderdelenmagazijn van SSR in Wilkau-Haßlau en daar zo'n Smalcalda Drehmomentschlüssel aan overgehouden. Geen Nasa-precisie maar er is weinig dat er aan kapot kan.
- Trabantenaar
- Technisch Beheerder
Geen idee hoeveel haast je ermee hebt. Maar af en toe doen we hier wel eens een groeps-inkoop. Nou ligt dat voor jou wat ongunstig om het op te halen, maar het kan schelen in de verzendkosten.
Momentsleutel: altijd terugdraaien na gebruik.
Af en toe een keer laten ijken ter controle. Zolang je m niet laat vallen en die veer elke keer terugdraait kan er weinig mee gebeuren.
Die ouderwetse wijzer-momentsleutels zijn gevoelig voor metaalmoeheid en gaan ook na enige tijd van hun calibratie af. Zeker als ze vaak gebruikt worden.
Een 1.1 is gewoon dubbel zo tactisch...
Download Trabant 1.1 documentatie(rechtsklik, link opslaan als)
Download Trabant 1.1 documentatie(rechtsklik, link opslaan als)
Gelukkig ben ook ik onderhevig aan de menselijke factor luiheid.
- eeuwige_student
- Erelid
- Contacteer:
Bij hobby-gebruik, wordt de momentsleutel zo weinig gebruikt, dat het ijken niet snel nodig zal zijn. Het ligt er natuurlijk wel aan wat de kwaliteit van de momentsleutel is en hoe je ermee omgaat. Voor de Trabant heb ik hem nog nooit gebruikt, ook niet voor de koppen. Ik gebruik hem wel voor de velgen van de andere auto’s.
Hou er voor wat betreft de koppakkingen rekening mee dat er verschillende kwaliteiten worden verkocht. De reproducties zijn meestal dikker en grover afgewerkt dan de originele.
Hou er voor wat betreft de koppakkingen rekening mee dat er verschillende kwaliteiten worden verkocht. De reproducties zijn meestal dikker en grover afgewerkt dan de originele.
Alleen zie je dat niet altijd op de foto's van de webwinkels.
- eeuwige_student
- Erelid
- Contacteer:
Nee, die zetten bij voorkeur een foto van het origineel en leveren vervolgens repro.
ik heb inmiddels een momentsleutel via amazon besteld voor 2 tientjes. Zo een had ik ook. De nieuwe zal ik braaf terugdraaien na gebruik.
Mijn 601 is inmiddels een week over tijd.. met de APK.... ga hem nu schorsen en als het weer wat warmer is haar hopelijk voor de laastste keer laten keuren, dan zou het niet meer hoeven ivm de leeftijd
Maar niets is zo veranderlijk als de inmiddels gevallen regering
Maar niets is zo veranderlijk als de inmiddels gevallen regering
ftfy
Ja, ik zag het, ik maakte een niet te vergeven typefout