Apk gekeurd

Hoe moet je nu een Trabant invoeren? Problemen met APK keuring? Vraag het hier !
Plaats reactie
Haiko
Erelid

Apk gekeurd

Bericht door Haiko »

De mijne is weer op de weg toegelaten tot 2021... dat gezegd... ik moet eerst de koppakkingen en uitlaatpakkingen nog even vernieuwen.

Tevens een nieuwe momentsleutel aanschaffen... die ik nu heb doet het niet meer...

op het werk bout met 60NM vastgezet, hier thuis klikt de mijne nog op 100NM...

Linke soep dus...

Heeft er iemand wellicht hier een setje nieuwe uitlaatpakkingen en koppakkingen liggen?
Trabant 601, HP750 anhänger
IFA Service Noord, onderhoud aan Trabant, Wartburg en Barkas B1000 in Friesland en omgeving
ruton
Moderator

Re: Apk gekeurd

Bericht door ruton »

Is even 'bijdraaien' niet toereikend meer?
Smalcalda Drehmomentschlüssel.JPG
Ik heb indertijd nog een rondje mogen maken in het onderdelenmagazijn van SSR in Wilkau-Haßlau en daar zo'n Smalcalda Drehmomentschlüssel aan overgehouden. Geen Nasa-precisie maar er is weinig dat er aan kapot kan.
Trabantenaar
Technisch Beheerder

Bericht door Trabantenaar »

Haiko schreef: 10 feb 2019, 11:11Heeft er iemand wellicht hier een setje nieuwe uitlaatpakkingen en koppakkingen liggen?
Geen idee hoeveel haast je ermee hebt. Maar af en toe doen we hier wel eens een groeps-inkoop. Nou ligt dat voor jou wat ongunstig om het op te halen, maar het kan schelen in de verzendkosten.

Momentsleutel: altijd terugdraaien na gebruik.
Af en toe een keer laten ijken ter controle. Zolang je m niet laat vallen en die veer elke keer terugdraait kan er weinig mee gebeuren.

Die ouderwetse wijzer-momentsleutels zijn gevoelig voor metaalmoeheid en gaan ook na enige tijd van hun calibratie af. Zeker als ze vaak gebruikt worden.
Een 1.1 is gewoon dubbel zo tactisch...

Download Trabant 1.1 documentatie(rechtsklik, link opslaan als)
ruton
Moderator

Bericht door ruton »

Trabantenaar schreef: 10 feb 2019, 20:17 Zeker als ze vaak gebruikt worden.
Gelukkig ben ook ik onderhevig aan de menselijke factor luiheid.
eeuwige_student
Erelid
Contacteer:

Bericht door eeuwige_student »

Bij hobby-gebruik, wordt de momentsleutel zo weinig gebruikt, dat het ijken niet snel nodig zal zijn. Het ligt er natuurlijk wel aan wat de kwaliteit van de momentsleutel is en hoe je ermee omgaat. Voor de Trabant heb ik hem nog nooit gebruikt, ook niet voor de koppen. Ik gebruik hem wel voor de velgen van de andere auto’s.

Hou er voor wat betreft de koppakkingen rekening mee dat er verschillende kwaliteiten worden verkocht. De reproducties zijn meestal dikker en grover afgewerkt dan de originele.
ruton
Moderator

Bericht door ruton »

Alleen zie je dat niet altijd op de foto's van de webwinkels.
eeuwige_student
Erelid
Contacteer:

Bericht door eeuwige_student »

Nee, die zetten bij voorkeur een foto van het origineel en leveren vervolgens repro.
Haiko
Erelid

Bericht door Haiko »

ik heb inmiddels een momentsleutel via amazon besteld voor 2 tientjes. Zo een had ik ook. De nieuwe zal ik braaf terugdraaien na gebruik.
IFA Service Noord, onderhoud aan Trabant, Wartburg en Barkas B1000 in Friesland en omgeving
Haiko
Erelid

Bericht door Haiko »

Mijn 601 is inmiddels een week over tijd.. met de APK.... ga hem nu schorsen en als het weer wat warmer is haar hopelijk voor de laastste keer laten keuren, dan zou het niet meer hoeven ivm de leeftijd

Maar niets is zo veranderlijk als de inmiddels gevallen regering
ruton
Moderator

Bericht door ruton »

Haiko schreef: 14 feb 2021, 12:19Maar niets is zo veranderlijk verraderlijk als de inmiddels gevallen regering
ftfy
Haiko
Erelid

Bericht door Haiko »

ruton schreef: 14 feb 2021, 13:07
Haiko schreef: 14 feb 2021, 12:19Maar niets is zo veranderlijk verraderlijk als de inmiddels gevallen regering
ftfy
Ja, ik zag het, ik maakte een niet te vergeven typefout :mrgreen:
Plaats reactie