Beste Trabant rijders/sters,
Na jaren trouwe dienst is de accu toch echt op.
( 12 V. )
Ik heb altijd de 44 Ah.versie in gebruik gehad.
Vanaf 2000 ongeveer..
Nu lees ik dat er een 36 Ah. af fabriek in werd gemonteerd....
Welke accu gebruiken jullie eigenlijk en is 44 Ah een beetje teveel van het goede?
Bvd
Huub
Trabant Accu
Re: Trabant Accu
Ik denk dat de dynamo zelfs een 56 Ah nog wel geladen krijgt.
Heb er altijd al 44Ah in gehad, al was het maar omdat een 36Ah uitzoeken zoveel meer moeite kostte...
Met de bonusbinnenpret dat je 'm op winterse dagen even de sleutels laat zien en je bent weg, terwijl de buren in de sneeuw met startkabels staan te hannesen.
Het is wel zo fijn als de startspanning (na V en Ah het derde gegeven, met de A) lekker hoog is.
We hebben bij de Trabant 601 het geluk dat bijna elke accu ook fysiek erin past. Bij de oudere 500 willen de klemogen wel eens te dicht bij elkaar zitten.
Waar ik zelf nog op zou letten:
Heb er altijd al 44Ah in gehad, al was het maar omdat een 36Ah uitzoeken zoveel meer moeite kostte...
Met de bonusbinnenpret dat je 'm op winterse dagen even de sleutels laat zien en je bent weg, terwijl de buren in de sneeuw met startkabels staan te hannesen.
Het is wel zo fijn als de startspanning (na V en Ah het derde gegeven, met de A) lekker hoog is.
We hebben bij de Trabant 601 het geluk dat bijna elke accu ook fysiek erin past. Bij de oudere 500 willen de klemogen wel eens te dicht bij elkaar zitten.
Waar ik zelf nog op zou letten:
- dat de accu zwart is
- de + en - polen aan de goede kant zitten
- een handvat/hengsel heeft
- dat de pluspool afgedekt kan worden.
- Trabantenaar
- Technisch Beheerder
- Berichten: 3335
- Lid geworden op: 13 jul 2011, 22:45
- Locatie: Midden Limburg
Re: Trabant Accu
Gewoon 44ah er in. Lichter is bijna niet meer te krijgen in de bouwvorm die men in de trabant heeft gebruikt. 44ah is de lichtste standaard eigenlijk...
Misschien heeft de van cranenbroek in landgraaf er nog een staan voor ze gaan verhuizen, t/m 1 maart is alles 20% korting dus worth a try...
Gaan lang genoeg mee en zijn goedkoop. Als je ze losgekoppeld laat (met massaslot) start het gewoon nog probleemloos na enkele (winter) maanden.
Misschien heeft de van cranenbroek in landgraaf er nog een staan voor ze gaan verhuizen, t/m 1 maart is alles 20% korting dus worth a try...
Gaan lang genoeg mee en zijn goedkoop. Als je ze losgekoppeld laat (met massaslot) start het gewoon nog probleemloos na enkele (winter) maanden.
Een 1.1 is gewoon dubbel zo tactisch...
Download Trabant 1.1 documentatie(rechtsklik, link opslaan als)
Download Trabant 1.1 documentatie(rechtsklik, link opslaan als)
Re: Trabant Accu
Bedankt voor de antwoorden...
Ga hiermee aan de slag.
Ga hiermee aan de slag.