Mijn stuur draait niet vanzelf terug na een bocht.
Volgens de whims is zoiets af te stellen aan het stuurhuis, maar is mij niet helemaal duidelijk hoe dat in z'n werk gaat..
Stuur draait niet vanzelf terug na een bocht
Re: Stuur draait niet vanzelf terug na een bocht
Doet ie van mij ook niet echt meer. Denk goed doorsmeren van de fusees en het stuurhuis.
Kortom: beide voorwielen van de grond, doorsmeren en maar sturen...
Kortom: beide voorwielen van de grond, doorsmeren en maar sturen...

Trabant 601, HP750 anhänger
IFA Service Noord, onderhoud aan Trabant, Wartburg en Barkas B1000 in Friesland en omgeving
IFA Service Noord, onderhoud aan Trabant, Wartburg en Barkas B1000 in Friesland en omgeving
Vandaag stuurhuis en fusees volgepompt met kogellagervet. Stuurt weer heerlijk soepel, maar het stuur komt nog steeds niet terug na een bocht. Kan ook aan m'n brede banden liggen (?) of aan het feit dat de auto nog niet uitgelijnd is (hoop ik woensdag mee terecht te kunnen).
- trabart
- Erelid
- Contacteer:
ik kan me niet herinneren dat een trabi van mij dat ooit deed... maar kan goed liggen aan
verlaging misschien ook? of idd uitlijning ? als het jou lukt, moet ik dat toch ook s checken
verlaging misschien ook? of idd uitlijning ? als het jou lukt, moet ik dat toch ook s checken

Daar zijn toch speciale stuurkogels voor dacht ik gelezen te hebben hier of op het oude forum.Evan_s schreef:Vandaag stuurhuis en fusees volgepompt met kogellagervet. Stuurt weer heerlijk soepel, maar het stuur komt nog steeds niet terug na een bocht. Kan ook aan m'n brede banden liggen (?) of aan het feit dat de auto nog niet uitgelijnd is (hoop ik woensdag mee terecht te kunnen).
Het was Trabannekom
Heb de originele Trabant (zelfcentrerende) stuurkogels gemonteerd. Die goudkleurige.
de mijne heeft sturz, klein sportstuurtje en verlaging aan de voorkant en iets bredere bandjes (155 serie), maar stuur komt ook niet vanzelf weer terug. Zou ik me persoonlijk geen zorgen over maken.
Trabant 601, HP750 anhänger
Zal inderdaad wel door de verlaging ed. komen.
M'n Trabi is net uitgelijnd en stuur komt nog steeds niet terug na een bocht. Gelukkig gaat het sturen na het smeren weer soepel, dus is het niet zo erg meer.
M'n Trabi is net uitgelijnd en stuur komt nog steeds niet terug na een bocht. Gelukkig gaat het sturen na het smeren weer soepel, dus is het niet zo erg meer.