Deurrubbers, ervaringen met diverse soorten

Hoe haal je de duroplast er af? Hoe kan je het beste lassen? Stoel vervangen? Vraag het hier !
ruton
Moderator

Re: Deurrubbers, ervaringen met diverse soorten

Bericht door ruton »

Trabantenaar schreef: 31 aug 2025, 17:38 Ik weet even niet meer wanneer ik er nieuwe deurrubbers in heb gezet samen met jou. Maar ze waren binnen een jaar of wat alweer opengescheurd aan de onderzijde. En ik let er op met instappen dus het is echt het rubber zelf wat het niet uithoudt. Het is hooguit dat ze te weinig ruimte hebben. Maar volgens mij valt dat best mee.
Was dat een nieuw deurrubber dat je van mij had?
Die rol komt uit de jaren '90 van ScanCar in Eisenach. Vanwege het andere profiel heb ik heel lang gedacht dat het voor Wartburg was, zulke fouten maakte Scancar toen wel vaker, maar er werk van maken had niet geloond.
Pas deze eeuw leerde ik dat het geen fout, maar een opvolgprofiel was en toen heb ik het zelf ook ingebouwd. Rij er al sinds mei 2016 mee en het ziet er nog steeds puntgaaf uit.

Schuurt jouw portier het soms open?
Trabantenaar
Technisch Beheerder

Re: Deurrubbers, ervaringen met diverse soorten

Bericht door Trabantenaar »

nee het is aan de bovenkant open, waar de lus aansluit op de rand zegmaar, mogelijk heeft het gewoon te weinig ruimte en dan met die hete dagen heeft t zich te heet gevoeld.
Vergeet niet dat jou auto nooit vol in de zon staat op je oprit.
Ik heb wel meer schade opgelopen aan de auto door hitte. Het skai op de stoelen aan die kant is ook een keer verbrand in de zon.
Bijrijderskant is niets mee aan de hand volgens mij..
Een 1.1 is gewoon dubbel zo tactisch...

Download Trabant 1.1 documentatie(rechtsklik, link opslaan als)
Plaats reactie