Deurrubbers, ervaringen met diverse soorten
Deurrubbers, ervaringen met diverse soorten
Op de diverse Trabi-onderdelensites zijn van allerlei deurrubbers verkrijgbaar. Ik ben benieuwd wie daar al eens deurrubbers besteld heeft en hoe die bevielen. Er zijn bijv. deurrubbers die te hard zijn waardoor de deur slecht sluit. Bij mijn eigen Trabant heb ik van die soort gemonteerd en die fout wil ik eigenlijk niet weer maken. Dus wie heeft ervaringen opgedaan met diverse deurrubbers? Welke zijn soepel etc.
Nichts ist erfolgreicher als Erfolg
Re: Deurrubbers, ervaringen met diverse soorten
Ik heb ze eens bij mel gekocht. Deze zijn iets stugger en de deur sluit met ingespoten rubberrand prima.
Voor de barkas heb ik 20m op het werk gekocht. Zijn nog niet gemonteerd.
Weet wel dat de online aanbieders ze te duur aanbieden. Ik had die 20m voor 50 euro...
Waar mel ze vandaan had weet ik niet
Voor de barkas heb ik 20m op het werk gekocht. Zijn nog niet gemonteerd.
Weet wel dat de online aanbieders ze te duur aanbieden. Ik had die 20m voor 50 euro...
Waar mel ze vandaan had weet ik niet
Trabant 601, HP750 anhänger
IFA Service Noord, onderhoud aan Trabant, Wartburg en Barkas B1000 in Friesland en omgeving
IFA Service Noord, onderhoud aan Trabant, Wartburg en Barkas B1000 in Friesland en omgeving
Re: Deurrubbers, ervaringen met diverse soorten
Die vind ik voor m'n Trabant te stug/hard, vandaar dat ik graag de ervaringen/tips van anderen hoor.
Nichts ist erfolgreicher als Erfolg
- eeuwige_student
- Erelid
- Berichten: 4138
- Lid geworden op: 18 nov 2010, 13:23
- Locatie: Herten
- Contacteer:
Re: Deurrubbers, ervaringen met diverse soorten
Helaas, ik kan je niet helpen. In mijn kombi zitten hele zachte schuimrubber dichtingen bij de deuren. Deze zullen op zijn laatst rond 89/90 zijn geplaatst. Deze zijn nog steeds zacht en soepel. Bij mijn limo zitten fabrieksgummi's uit 89. Deze zijn veel harder. Als ik de keuze had zou ik dus gaan voor gummi;s van schuimrubber.
Re: Deurrubbers, ervaringen met diverse soorten
Ik heb geen spullen meer ....... gewoon op de sloop van een Golfje of Polootje proberen, worden DAAR weggegooid ...
Re: Deurrubbers, ervaringen met diverse soorten
Da's inderdaad een goede oplossing en kwalitatief beter.
Nichts ist erfolgreicher als Erfolg
Re: Deurrubbers, ervaringen met diverse soorten
Ik heb vorige week deurrubbers gemonteerd van Trabantwelt, kwaliteit is prima.
'79 Trabant P601S
Re: Deurrubbers, ervaringen met diverse soorten
De deur ging ook zonder problemen goed dicht? Dat probleem had ik met een soort rubbers, alleen met vereende kracht was de deur goed te sluiten.
Nichts ist erfolgreicher als Erfolg
Re: Deurrubbers, ervaringen met diverse soorten
die van trabantwelt heb ik ook. gooi de deur zo dicht. en lijkt goed af te sluiten (trabant is nog niet buiten geweest)
moet wel eerlijk zeggen, je moet hem wel echt dicht "gooien" of heel stevig duwen, het gaat niet vanzelf... maar voelt dan ook wel alsof hij echt goed afdicht.
omdat mijn trabi nog niet rijd, gaan ze natuurlijk ook niet dagelijks open en dicht, dus kan me voorstellen dat het nog iets soepeler gaat worden.
moet wel eerlijk zeggen, je moet hem wel echt dicht "gooien" of heel stevig duwen, het gaat niet vanzelf... maar voelt dan ook wel alsof hij echt goed afdicht.
omdat mijn trabi nog niet rijd, gaan ze natuurlijk ook niet dagelijks open en dicht, dus kan me voorstellen dat het nog iets soepeler gaat worden.
Re: Deurrubbers, ervaringen met diverse soorten
en anders gewoon af en toe ff inspuiten met telfonspray...
Trabant 601, HP750 anhänger
IFA Service Noord, onderhoud aan Trabant, Wartburg en Barkas B1000 in Friesland en omgeving
IFA Service Noord, onderhoud aan Trabant, Wartburg en Barkas B1000 in Friesland en omgeving
Re: Deurrubbers, ervaringen met diverse soorten
Met een rubber hamer de ijzeren rand "richten" net zoals ze dat natuurlijk altijd bij de fabriek deden met nieuwe rubbers ...
Re: Deurrubbers, ervaringen met diverse soorten
Vergeet niet de boel ook evt even in de tectyl te zetten, aangezien die klemkern wel wil gaan roesten...
Trabant 601, HP750 anhänger
IFA Service Noord, onderhoud aan Trabant, Wartburg en Barkas B1000 in Friesland en omgeving
IFA Service Noord, onderhoud aan Trabant, Wartburg en Barkas B1000 in Friesland en omgeving
Re: Deurrubbers, ervaringen met diverse soorten
Alleen aan de onderzijde ... daar waar vocht zit. Verder geen geknoei met kleefrommel ... 

Re: Deurrubbers, ervaringen met diverse soorten
een paar zinnige (duitse) woorden over nu verkrijgbare deurrubbers:https://pf31.pappenforum.de/thread/38226-kann-die-b-s%C3%A4ule-rei%C3%9Fen/?postID=652201#post652201
- Trabantenaar
- Technisch Beheerder
- Berichten: 3335
- Lid geworden op: 13 jul 2011, 22:45
- Locatie: Midden Limburg
Re: Deurrubbers, ervaringen met diverse soorten
Om aan te vullen: Huidige kwaliteit rubbers is echt BAGGER.
Ik weet even niet meer wanneer ik er nieuwe deurrubbers in heb gezet samen met jou. Maar ze waren binnen een jaar of wat alweer opengescheurd aan de onderzijde. En ik let er op met instappen dus het is echt het rubber zelf wat het niet uithoudt. Het is hooguit dat ze te weinig ruimte hebben. Maar volgens mij valt dat best mee.
De kwaliteit van rubber producten is altijd discutabel tegenwoordig. Niet alleen van dit soort rubber.
Dus als je oude deurrubbers nog goed genoeg lijken... En al helemaal als je je auto droog stalt en bijna nooit in de regen gebruikt: Laat ze zitten....
btw dat hele topic is interessant. scheuren in de B stijl...
Ik weet even niet meer wanneer ik er nieuwe deurrubbers in heb gezet samen met jou. Maar ze waren binnen een jaar of wat alweer opengescheurd aan de onderzijde. En ik let er op met instappen dus het is echt het rubber zelf wat het niet uithoudt. Het is hooguit dat ze te weinig ruimte hebben. Maar volgens mij valt dat best mee.
De kwaliteit van rubber producten is altijd discutabel tegenwoordig. Niet alleen van dit soort rubber.
Dus als je oude deurrubbers nog goed genoeg lijken... En al helemaal als je je auto droog stalt en bijna nooit in de regen gebruikt: Laat ze zitten....
btw dat hele topic is interessant. scheuren in de B stijl...
Een 1.1 is gewoon dubbel zo tactisch...
Download Trabant 1.1 documentatie(rechtsklik, link opslaan als)
Download Trabant 1.1 documentatie(rechtsklik, link opslaan als)