Foto's heb ik gemaakt maar kan ze via mijn telefoon niet uploaden. Formaat is te groot zal morgen even via de pc doen.
Ik heb denk ik het probleem ook al opgelost. De apk zal het moeten uitwijzen. Het trekken naar rechts is zo goed als verdwenen. Ik heb gezien dat de remschoenen van het linkerwiel bijna geen raakvlak hadden in de trommel. Bolling van de schoen is te scherp op een of andere manier. De oude schoenen terug gezet. Deze hadden nog meer als voldoende voering in principe. Het probleem was ineens verdwenen. Als je de losse remschoen in de trommel legde zag je duidelijk verschil met het raakvlak vsn de nieuwe en oude schoen.
Nu denk ik dat met de nieuwe schoen hij op een gegeven moment ook wel goed remt. Na voldoende kilometers zal de voering slijten en meer raakvlak krijgen. Is dat normaal??
Het kan zijn dat je trommels te ver zijn uitgesleten en dat je een overmaat remschoen had. Normaal moet een nieuwe remschoen redelijk goed passen in de trommel. Het bela,grijkste is echter dat je nu weet waar te zoeken! Gefeliciteerd!
Ja, nieuw is de voering over de hele schoen overal even dik, maar aan de kant van de remcup beweegt die het meest: daar is de meeste druk, wrijving en dus ook slijtage.
Misschien is je trommel te groot geworden.
Als de voering alleen in het midden raakt, zou je in dat middel eens wat af kunnen schuren (remvoering is vrij zacht materiaal), zodat er meer contactvlak komt. Of kijk of je de vorm een beetje zoals die van de oude voeringen kun bijschuren.
Kan je doen, maar ik raad je aan om eens een andere trommel te pakken om te kijken of het dan beter is. Anders ga je een versleten onderdeel bruikbaar maken door een nieuwe onderdeel te verslechteren.
Heb je aan de andere kant nunook weer oude voeringen teruggezet? Anders zou je daardoor mogelijk ook nog verschil kunnen krijgen.
Maar, ik ben benieuwd naar het keuringsresultaat. Ik mag morgen met een van mijn Triumph voor het eerst naar de keuring. Bij de trabanten heb ik meestal wel een goed gevoel. Bij deze auto moet dat nog groeien.
hier zijn de foto's remcilinder zitten goed als ik het goed heb. met de zaagsnede in de goede richting. als jullie nog dingen zien op de foto's waarvan je zegt dat kun je beter zo of zo doen dan laat vooral jullie mening achter. ik sta open voor alle tips
De terugtrekveren zijn eigenlijk ontworpen voor de achterrem, dat aparte hoekje dat eraan zit, grijpt achterlangs om de handremhevel F42-2 heen en omdat de veer langs achter zit, trekt die zo de schoen richting ankerplaat.
Bij de voorrem houden de Federteller/Tellerfeder (F39-13,14,20) de schoenen tegen de ankerplaat gedrukt, en daar kunnen de terugtrekveren niet tegenop.