naar rechts trekken bij remmen?
naar rechts trekken bij remmen?
Hey,
Even klein vraagje:
Heeft een Trabi de neiging om niet echt rechtdoor te remmen bij hard remmen?
'Ie trekt soms naar rechts als ik echt hard moet remmen bv.
Was m'n eerste ritje en ben een nieuwe auto gewoon dus mss verwacht ik te veel en ben in paranoia :p
Of is er iets aan de hand en kan ik het afstellen bv?
Groeten
Benny
Even klein vraagje:
Heeft een Trabi de neiging om niet echt rechtdoor te remmen bij hard remmen?
'Ie trekt soms naar rechts als ik echt hard moet remmen bv.
Was m'n eerste ritje en ben een nieuwe auto gewoon dus mss verwacht ik te veel en ben in paranoia :p
Of is er iets aan de hand en kan ik het afstellen bv?
Groeten
Benny
Trabant 601 Kombi (1987)
Re: naar rechts trekken bij remmen?
Deed mijn Trabi ook ineens... remcylinders en voeringen vervangen en ik kan weer met losse handjes remmen.
Er moet dus wel wat mee maar is prima (ook financieel) te doen!
Er moet dus wel wat mee maar is prima (ook financieel) te doen!
Valves! Who needs Valves?
Hoe lang duurde dat ritje? Bleef het trekken, of werd dat na een paar rempogingen minder? Ik maak geregeld preventief een noodstop om de remmen even op vol vermogen te laten werken.
Als het trekken blijft kunje twee dingen doen:
Ofwel rechts de remmen invetten, maar beter is het links (of rondom) de remmen na te kijken, evt.opschuren en schoon en/of gangbaar te maken en te vervangen waar nodig.
Wanneer is de remolie voor het laatst vervangen?
Kan ook geen kwaad, zeker bij DOT4.
Als het trekken blijft kunje twee dingen doen:
Ofwel rechts de remmen invetten, maar beter is het links (of rondom) de remmen na te kijken, evt.opschuren en schoon en/of gangbaar te maken en te vervangen waar nodig.
Wanneer is de remolie voor het laatst vervangen?
Kan ook geen kwaad, zeker bij DOT4.
Remmen zijn gereinigd, nieuwe olie etc... Zal mss wat aan mij liggen. Voelde gewoon wat instabiel aan vergeleken met een moderne wagen. Kan ook niet echt anders denk ik?
Zal er bij volgende ritjes eens op letten en eventueel eens met iemand anders zijn Trabi rijden om te vergelijken.
Alvast bedankt!
Zal er bij volgende ritjes eens op letten en eventueel eens met iemand anders zijn Trabi rijden om te vergelijken.
Alvast bedankt!
Trabant 601 Kombi (1987)
-
Ik heb het ook na enige standtijd (3 weken), maar rem het er net als Ruton altijd wel weer vrij vlug uit. Einde van de straat altijd even een keer flink op de rem, dan is het zo voorbij.
Trammelantje?... Okay, maar wel een auto met historie!
Trekt de hele auto of vooral het stuur? Dat geeft een idee of het linksachter of linksvoor is. Een oude truc om hem weer recht te krijgen is links met rechts een of twee schoenen omwisselen. Zo hebben we toch heel wat auto's weer recht genoeg voor een apk gekregen.
Ik wacht momenteel nog even op mijn nummerplaat. Was tijdens de rit naar huis dat ik het merkte
Bedankt alvast allemaal!

Trabant 601 Kombi (1987)
Zand weggetje zoeken noodstop maken je kunt precies zien welke kant eerder reageert. (als ie naar rechts trekt is het veelal links waar het probleem zit) Je kunt de remmen wisselen maar evt ook te trommels alleen kan voldoende zijn.
- eeuwige_student
- Erelid
- Contacteer:
Een trabant hoort niet te trekken. Het enige verschil met een moderne auto is dat je harder moet trappen.
bij mij steekt er alles nieuw onder en heeft het in het begin ook nog dat hij naar rechts trekt. Nu los ik dat op met paar keer hard te remmen als ik mijn garage uitrijd. Dan ben ik weer gerust voor de rest van de rit 

- eeuwige_student
- Erelid
- Contacteer:
Als die dan trekt klopt er toch iets niet.
-
dit is wel een oud onderwerp zag ik. maar ik heb ook last van het trekken naar rechts met remmen. remschoenen en cilinders zijn vernieuwd. olie vervangen en ontlucht. daarna nog steeds. bij de apk gaven ze ook aan dat deze kant veel minder hard remde dan de andere kant. was dus afkeur.
alles is goed gangbaar. remtrommels ook al vervangen maar nog steeds geen beter resultaat. ik krijg hem zo niet door de keuring. dus alle tips zijn welkom
groetjes thijs
alles is goed gangbaar. remtrommels ook al vervangen maar nog steeds geen beter resultaat. ik krijg hem zo niet door de keuring. dus alle tips zijn welkom

groetjes thijs
- Trabantenaar
- Technisch Beheerder
hebben ze ook aangegeven of het voor en achter is, of alleen voor of achter?
Remslangen kunnen in de loop der jaren vergommen, zeker bij langdurige stilstand of gebruik van verkeerde vloeistof.
Hierdoor kunnen ze bijna geen remvloeistof meer doorlaten. Weet niet hoe oud ze bij jou zijn. Maar wellicht een idee om ze eens te vervangen.
Ook kan het zijn dat als het betrekking heeft op de achterwielen, de remkrachtverdeler(s) niet helemaal meer in orde zijn.
Remslangen kunnen in de loop der jaren vergommen, zeker bij langdurige stilstand of gebruik van verkeerde vloeistof.
Hierdoor kunnen ze bijna geen remvloeistof meer doorlaten. Weet niet hoe oud ze bij jou zijn. Maar wellicht een idee om ze eens te vervangen.
Ook kan het zijn dat als het betrekking heeft op de achterwielen, de remkrachtverdeler(s) niet helemaal meer in orde zijn.
Een 1.1 is gewoon dubbel zo tactisch...
Download Trabant 1.1 documentatie(rechtsklik, link opslaan als)
Download Trabant 1.1 documentatie(rechtsklik, link opslaan als)
-
Het is alleen voor zeiden ze. Dat van die remslangen zou ik even moeten nakijken. Wellicht is dat een mogelijke oorzaak. Bedankt voor de tip 

-
En de trabant is van 1970 trouwens