Trabant naar de klote..
Trabant naar de klote..
Nou was ik heen en weer aan het gaan op zoek naar een sleutel 20 om de bougies eruit te draaien en schoon te maken sinds de Trabant niet wou starten.. en ben ik toen vergeten de bougiedopjes terug erop te zetten toen het niet gelukt was, ik probeerde te starten en nu gaan de lichten links niet meer uit en de lichten rechts niet meer aan.. de knop doet het ook niet meer om het licht mee te schakelen.. en kreeg hem ook nog niet gestart, word blijkbaar toch de hele winter sleutelen om het weer goed te krijgen als dat wil lukken.. Weten jullie weer over onder andere wat er gebeurt kan zijn en wat ik nu kan gaan doen..?
http://i39.tinypic.com/2dj70w9.png
Bedankt voor de mooie auto, DDR.
Bedankt voor de mooie auto, DDR.
Re: Trabant naar de klote..
sleutel 20 voor de bougies?
Weet niet wat voor nivo je Duits is, maar koop of download eens de Trabantbijbel: WHIMS

Weet niet wat voor nivo je Duits is, maar koop of download eens de Trabantbijbel: WHIMS
Trabant 601, HP750 anhänger
IFA Service Noord, onderhoud aan Trabant, Wartburg en Barkas B1000 in Friesland en omgeving
IFA Service Noord, onderhoud aan Trabant, Wartburg en Barkas B1000 in Friesland en omgeving
Re: Trabant naar de klote..
Snap weinig van de WHIMS omdat ik geen Duits kan, en ja 19 pasde net niet.Haiko schreef:sleutel 20 voor de bougies?![]()
Weet niet wat voor nivo je Duits is, maar koop of download eens de Trabantbijbel: WHIMS
http://i39.tinypic.com/2dj70w9.png
Bedankt voor de mooie auto, DDR.
Bedankt voor de mooie auto, DDR.
Re: Trabant naar de klote..
Heb je wel een goede doppendoos? normaal gebruik je voor de bougies een speciale dop!Renier schreef:Snap weinig van de WHIMS omdat ik geen Duits kan, en ja 19 pasde net niet.Haiko schreef:sleutel 20 voor de bougies?![]()
Weet niet wat voor nivo je Duits is, maar koop of download eens de Trabantbijbel: WHIMS
Re: Trabant naar de klote..
Nee ik heb een slechte (goedkope) die ook geen dop 20 heeft, alleen 16 en 22.oldschool schreef:Heb je wel een goede doppendoos? normaal gebruik je voor de bougies een speciale dop!Renier schreef:Snap weinig van de WHIMS omdat ik geen Duits kan, en ja 19 pasde net niet.Haiko schreef:sleutel 20 voor de bougies?![]()
Weet niet wat voor nivo je Duits is, maar koop of download eens de Trabantbijbel: WHIMS
http://i39.tinypic.com/2dj70w9.png
Bedankt voor de mooie auto, DDR.
Bedankt voor de mooie auto, DDR.
Re: Trabant naar de klote..
Ter aanvulling± een Trabant is nooit naar de klote, dat geldt voor elke auto want alles is te repareren. Ik weet zo niet waar je woont maar als je hulp nodig hebt dan kom je maar langs.
Nichts ist erfolgreicher als Erfolg
Re: Trabant naar de klote..
Ik woon bij Eindhoven, best een eindje weg dus, vooral voor een kapotte Trabant ;P Wel erg bedankt voor je aanbod.Maurits schreef:Ter aanvulling± een Trabant is nooit naar de klote, dat geldt voor elke auto want alles is te repareren. Ik weet zo niet waar je woont maar als je hulp nodig hebt dan kom je maar langs.
En ja ik probeer het ook optimistisch in te zien hoewel het wel zwaar jammer is uiteraard.
http://i39.tinypic.com/2dj70w9.png
Bedankt voor de mooie auto, DDR.
Bedankt voor de mooie auto, DDR.
Re: Trabant naar de klote..
Geen standaard bougiesleutel, WHIMS niet snappen, maar wel dolle plannen om een 1.1 uit Paprikastan hierheen te rijden en tot in de gloria op te voeren? Je krijgt nog geen knipperlicht zonder gehannes gemonteerd!
Met al die overheersende Duitse automerken in Europa mag je toch wel verwachten dat je een basis aan technisch Duits krijgt als je leerling automonteur bent? Trek anders eens je decaan over de tafel of eis je schoolgeld terug. Hier betaal ik geen belasting voor.
Wat die lampen links en rechts betreft; Download het Wirkschaltplan 601 aus Whims von 1990 en ga eens doormeten en puzzelen.
Verder staat voorin WHIMS een overzicht van relevant gereedschap. Probeer die collectie eens compleet te krijgen voordat je met moeders tafelzilver schroeven gaat draaien. Kringloopwinkels, rommelmarkten, uitverkopen, faillisementsveilingen, de lommerd... Je hoeft echt niet de hoofdprijs te betalen voor goed gereedschap, maar let er wel op dat je voor je basisset minimaal Gedore-kwaliteit hebt.
Bij waaibomenblik staat erop wat je ermee moet doen: drop & forget. Dus beheers je bij de vijfguldenbak.
Laar ook die wielversierselen even voor wat ze zijn en concentreer je het eerste jaar eens op het rijdend houden van een standaard auto. Als je moeite hebt met WHIMS is dat al moeilijk genoeg.
Met al die overheersende Duitse automerken in Europa mag je toch wel verwachten dat je een basis aan technisch Duits krijgt als je leerling automonteur bent? Trek anders eens je decaan over de tafel of eis je schoolgeld terug. Hier betaal ik geen belasting voor.
Wat die lampen links en rechts betreft; Download het Wirkschaltplan 601 aus Whims von 1990 en ga eens doormeten en puzzelen.
Verder staat voorin WHIMS een overzicht van relevant gereedschap. Probeer die collectie eens compleet te krijgen voordat je met moeders tafelzilver schroeven gaat draaien. Kringloopwinkels, rommelmarkten, uitverkopen, faillisementsveilingen, de lommerd... Je hoeft echt niet de hoofdprijs te betalen voor goed gereedschap, maar let er wel op dat je voor je basisset minimaal Gedore-kwaliteit hebt.
Bij waaibomenblik staat erop wat je ermee moet doen: drop & forget. Dus beheers je bij de vijfguldenbak.
Laar ook die wielversierselen even voor wat ze zijn en concentreer je het eerste jaar eens op het rijdend houden van een standaard auto. Als je moeite hebt met WHIMS is dat al moeilijk genoeg.
Re: Trabant naar de klote..
Omdat het niet past..ruton schreef:Geen standaard bougiesleutel, WHIMS niet snappen, maar wel dolle plannen om een 1.1 uit Paprikastan hierheen te rijden en tot in de gloria op te voeren? Je krijgt nog geen knipperlicht zonder gehannes gemonteerd!
http://i39.tinypic.com/2dj70w9.png
Bedankt voor de mooie auto, DDR.
Bedankt voor de mooie auto, DDR.
Re: Trabant naar de klote..
Op het risico af dat ik geschorst wordt het volgende:
Ik heb me hier wel eens kritisch uitgelaten en kreeg daarvoor van een moderator langs de klote (om maar aan te sluiten bij de titel van dit topic).
Maar wat ik hier aan kritiek van een moderator nog wel voorbij zie komen slaat werkelijk alles.
Meer wil ik er niet van zeggen om erger te voorkomen.
Ik heb me hier wel eens kritisch uitgelaten en kreeg daarvoor van een moderator langs de klote (om maar aan te sluiten bij de titel van dit topic).
Maar wat ik hier aan kritiek van een moderator nog wel voorbij zie komen slaat werkelijk alles.
Meer wil ik er niet van zeggen om erger te voorkomen.
Het was Trabannekom
Re: Trabant naar de klote..
Dank je voor de steun, Gerrit, als ze jouw schorsen dan schorsen ze mij ook maar.
http://i39.tinypic.com/2dj70w9.png
Bedankt voor de mooie auto, DDR.
Bedankt voor de mooie auto, DDR.
Re: Trabant naar de klote..
Heb je je knop niet te ver gedraaid van je lichte? heb dit ook al voor gehad. of is er gewoon geen zekering kapot ik denk de 3de. die kwam bij mij verder van men knipperlicht.
Ik snap niet dat je als leerling mechanieker geen standaard toolkit hebt, ik heb zelf er al gekocht uit de aldi of liddl voor 30 euro en deze hadden de 2 maten van bougie sleutels. ik heb nu 0% ervaring, heb enkel vroeger brommer gehad maar een trabant is toch open boek voor mij er zit niets als logica in die auto.
Je weet dat je al zo in vraag gesteld word op het forum met al je plannen en dan kom je nog vertellen dat je de bougie niet loskrijgt? Kick jij misschien op slechte commentaar?
Ik denk trouwens dat gerrit zen commentaar niet echt als steun bedoelt is
Misschien eens de nederlandse handleiding van trabant zoeken of downloaden?
Ik snap niet dat je als leerling mechanieker geen standaard toolkit hebt, ik heb zelf er al gekocht uit de aldi of liddl voor 30 euro en deze hadden de 2 maten van bougie sleutels. ik heb nu 0% ervaring, heb enkel vroeger brommer gehad maar een trabant is toch open boek voor mij er zit niets als logica in die auto.
Je weet dat je al zo in vraag gesteld word op het forum met al je plannen en dan kom je nog vertellen dat je de bougie niet loskrijgt? Kick jij misschien op slechte commentaar?
Ik denk trouwens dat gerrit zen commentaar niet echt als steun bedoelt is

Misschien eens de nederlandse handleiding van trabant zoeken of downloaden?
Re: Trabant naar de klote..
Ik ga binnekort ook waarschijnlijk mijn eigen gereedschap kopen, heb het zolang moeten doen met wat er thuis lag maar daar krijg ik de bougies er dus niet mee uit. Bestaat er zoiets als een Nederlandse handleiding van de Trabant dan?gvhoey schreef:Heb je je knop niet te ver gedraaid van je lichte? heb dit ook al voor gehad. of is er gewoon geen zekering kapot ik denk de 3de. die kwam bij mij verder van men knipperlicht.
Ik snap niet dat je als leerling mechanieker geen standaard toolkit hebt, ik heb zelf er al gekocht uit de aldi of liddl voor 30 euro en deze hadden de 2 maten van bougie sleutels. ik heb nu 0% ervaring, heb enkel vroeger brommer gehad maar een trabant is toch open boek voor mij er zit niets als logica in die auto.
Je weet dat je al zo in vraag gesteld word op het forum met al je plannen en dan kom je nog vertellen dat je de bougie niet loskrijgt? Kick jij misschien op slechte commentaar?
Ik denk trouwens dat gerrit zen commentaar niet echt als steun bedoelt is
Misschien eens de nederlandse handleiding van trabant zoeken of downloaden?
http://i39.tinypic.com/2dj70w9.png
Bedankt voor de mooie auto, DDR.
Bedankt voor de mooie auto, DDR.
Re: Trabant naar de klote..
Een trabant is nooit naar de klote! Ziek ja, Maar als je dan naar Janssen-Steur ben je nooit beter af.
Misschien toch maar beginnen met een sparta-zonder. Nederlands-talig handleidingen zijn dr wel maar niet voor 12 volt met elektronisch ontstekingen e.d..
Je mag ook hier langs komen voor een reanimatie. Maar je Trabant is nooit naar de klote! Dat is een gebrek aan woordenschat.
Misschien toch maar beginnen met een sparta-zonder. Nederlands-talig handleidingen zijn dr wel maar niet voor 12 volt met elektronisch ontstekingen e.d..
Je mag ook hier langs komen voor een reanimatie. Maar je Trabant is nooit naar de klote! Dat is een gebrek aan woordenschat.