Claxon en roetensproeier bij P50 nergens te vinden ..
Claxon en roetensproeier bij P50 nergens te vinden ..
Goedemiddag,
Net mn Trabant bij de APK gehad. Paar puntjes. Wiellager LA en niet werkende ruitewissers, sproeiers en
claxon .... en voor die laatste 3 geldt: waar zit in de auto de bediening daarvoor????
Het is een P50 ... waar zou t moeten zitten? En .. heeft ie wel sproeiers? Want ik mis ook de gaatjes
in bij de voorrruit bijvoorbeeld daarvoor.
Groet,
Egbert
Net mn Trabant bij de APK gehad. Paar puntjes. Wiellager LA en niet werkende ruitewissers, sproeiers en
claxon .... en voor die laatste 3 geldt: waar zit in de auto de bediening daarvoor????
Het is een P50 ... waar zou t moeten zitten? En .. heeft ie wel sproeiers? Want ik mis ook de gaatjes
in bij de voorrruit bijvoorbeeld daarvoor.
Groet,
Egbert
Re: Claxon en ruitensproeier bij P50 nergens te vinden ..
P50/1 of P50/2 ?
Het staat allemaal in de Betriebsanleitung of in de Olyslager.
Ga volgende keer naar een garage die zijn zaakjes kent. De auto moet voldoen aan de eisen van zijn bouwjaar en ten tijde van de P50 was een roetenspruier nog niet vereist.
Bij mijn P60 uit 1965 brak eens de tachokabel op weg naar de APK, maar dat bleek voor de keuring geen probleem. Een snelheidsmeter werd pas later verplicht.
Het staat allemaal in de Betriebsanleitung of in de Olyslager.
Ga volgende keer naar een garage die zijn zaakjes kent. De auto moet voldoen aan de eisen van zijn bouwjaar en ten tijde van de P50 was een roetenspruier nog niet vereist.
Bij mijn P60 uit 1965 brak eens de tachokabel op weg naar de APK, maar dat bleek voor de keuring geen probleem. Een snelheidsmeter werd pas later verplicht.
Re: Claxon en roetensproeier bij P50 nergens te vinden ..
Nadeel is... als het erop zit moet het werken. Tenzij je het er ter plekke demonteert...
Mijn 353 heeft gordels al hoeven die er niet in. Moest ze van oom agent
wel omdoen... plus 7 euro adminkosten...
Mijn 353 heeft gordels al hoeven die er niet in. Moest ze van oom agent
wel omdoen... plus 7 euro adminkosten...
Trabant 601, HP750 anhänger
IFA Service Noord, onderhoud aan Trabant, Wartburg en Barkas B1000 in Friesland en omgeving
IFA Service Noord, onderhoud aan Trabant, Wartburg en Barkas B1000 in Friesland en omgeving
- eeuwige_student
- Erelid
- Contacteer:
Sproeiers zijn volgens mij pas later verplicht geworden en niet met terugwerkende kracht. De apk keurmeester had dat dus moeten weten of opzoeken.
De claxon zit aan je knipperlicht. Je moet de handel van je af duwen. Bij een echt oude handel kan het zijn dat je er eerst aan moet draaien.
De claxon zit aan je knipperlicht. Je moet de handel van je af duwen. Bij een echt oude handel kan het zijn dat je er eerst aan moet draaien.
- eeuwige_student
- Erelid
- Contacteer:
Vanaf 30sept 1971 is het pas verplicht.
Dat was toch de 'Lichthupe'?eeuwige_student schreef: Bij een echt oude handel kan het zijn dat je er eerst aan moet draaien.
Ok, dank voor de reacties.
Om de sproeier hoef ik me niet meer druk te maken.
Claxon zit aan knipperlicht, ik heb daar zitten kijken of daar grootlicht zit, zal
dus wel iets met bedrading zijn dan bij de claxon.
Ik ga aan de slag!
Om de sproeier hoef ik me niet meer druk te maken.
Claxon zit aan knipperlicht, ik heb daar zitten kijken of daar grootlicht zit, zal
dus wel iets met bedrading zijn dan bij de claxon.
Ik ga aan de slag!
Claxon werkt weer ... dank aan de eeuwige student 

Vul ff je profiel in... dan kunnen we zien waar je weg komt en evt ter plekke hulp bieden...
Trabant 601, HP750 anhänger