Dag allen,
Kan ik zonder problemen een Tripode bak op een oude P50/600 motor zetten?
(Motorcode is 51 025729)
Tripode bak op motor P50
Re: Tripode bak op motor P50
Ik denk dat die de kracht wel aankan...
Ik heb je autootje nog eens bekeken, en ik begrijp dat je de 'meegeleverde' motor nu door deze P50-motor wilt vervangen?
Afgaande op het serienummer is die motor nog ouder dan de M-5152870 uit december 1960 die de eerste was met een aangegoten carburateurflens. Daar moet je om te beginnen geen moderne carburateur opzetten. En als het inderdaad zo'n oudje is, kun je hem ook beter ruilen met een originaliteitsfreak die een bolleke uit de fifties fabrieksorigineel wil maken. Aan een Ersatzkarosse als de jouwe is die dan verspild.
Maar waar staat het motornummer?

Boven de carburateurflens (tot februari 1968)
of op dat schuine deel boven de startmotorbevestiging (vanaf 02/1968) ?

Ik heb je autootje nog eens bekeken, en ik begrijp dat je de 'meegeleverde' motor nu door deze P50-motor wilt vervangen?
Afgaande op het serienummer is die motor nog ouder dan de M-5152870 uit december 1960 die de eerste was met een aangegoten carburateurflens. Daar moet je om te beginnen geen moderne carburateur opzetten. En als het inderdaad zo'n oudje is, kun je hem ook beter ruilen met een originaliteitsfreak die een bolleke uit de fifties fabrieksorigineel wil maken. Aan een Ersatzkarosse als de jouwe is die dan verspild.
Maar waar staat het motornummer?

Boven de carburateurflens (tot februari 1968)
of op dat schuine deel boven de startmotorbevestiging (vanaf 02/1968) ?

Re: Tripode bak op motor P50
Dat moet wel passen. Planned Obsolescence was niet zo'n ding toen en daar. Sachsenring zou zichzelf in de vingers snijden als het niet zou passen.
-
- Berichten: 4
- Lid geworden op: 17 sep 2014, 19:14
Re: Tripode bak op motor P50
@Ruton,
Het motornummer staat boven de carburateurflens.
Ik heb nu een andere trabant uit 88 waarvan de motor redelijk gaar is.
De oude motor uit mijn vraag ben ik nu aan het reviseren.
Wanneer deze klaar is wil ik hem tijdelijk wisselen met die van de Trabant uit 88, zodat ik die ook kan reviseren.(en daarna weer terug plaatsen.) Daarna kan ik die oude motor alsnog verkopen aan een "originaliteitsfreak"
Het ging me er meer om de oude motor op een moderne tripode bak past.
Het motornummer staat boven de carburateurflens.
Ik heb nu een andere trabant uit 88 waarvan de motor redelijk gaar is.
De oude motor uit mijn vraag ben ik nu aan het reviseren.
Wanneer deze klaar is wil ik hem tijdelijk wisselen met die van de Trabant uit 88, zodat ik die ook kan reviseren.(en daarna weer terug plaatsen.) Daarna kan ik die oude motor alsnog verkopen aan een "originaliteitsfreak"

Het ging me er meer om de oude motor op een moderne tripode bak past.
Re: Tripode bak op motor P50
Als gezegd de motor-bak-verbinding moet wel passen. Die oude P50-aandrijflijn had wel een ander subframe voor de vrijloopbak. Ik weet niet of dat ook voor de motorsteun nog gevolgen heeft.
En welke koppeling het meeste succes gaat hebben, durf ik al helemaal niet te zeggen.
En welke koppeling het meeste succes gaat hebben, durf ik al helemaal niet te zeggen.
- eeuwige_student
- Erelid
- Berichten: 4138
- Lid geworden op: 18 nov 2010, 13:23
- Locatie: Herten
- Contacteer:
Re: Tripode bak op motor P50
Motor en bak moeten passen. De rest van de aandrijflijn moet je wel vervangen.
Re: Tripode bak op motor P50
en anders heb ik nog wel 2 vrijloopbakken liggen waarvan 1 vlg zeggen gereviseerd zou zijn.
Na 20 jaar is er een einde gekomen aan het rijden in Trabant. Jammer, maar heb nu 2 Traction Avants
Re: Tripode bak op motor P50
Dan heeft hij ook die oude aandrijfassen nodig, daar is amper nog aan te komen, en ook een beetje veel moeite voor een tijdelijke motor.Andries schreef:en anders heb ik nog wel 2 vrijloopbakken liggen waarvan 1 vlg zeggen gereviseerd zou zijn.