Chroom verwijderen
- TrabiFreak
- Erelid
- Contacteer:
Chroom verwijderen
Heeft iemand een ideetje over het makkelijk verwijderen van oud chroom, op roestige ondergrond?
Thanks!
Thanks!
Re: Chroom verwijderen
schuurpapier, lamellenschijf op de flex?
Trabant 601, HP750 anhänger
IFA Service Noord, onderhoud aan Trabant, Wartburg en Barkas B1000 in Friesland en omgeving
IFA Service Noord, onderhoud aan Trabant, Wartburg en Barkas B1000 in Friesland en omgeving
- eeuwige_student
- Erelid
- Contacteer:
ff wegbrengen dat het chemisch wordt gedaan!
Hoho... wij Trabant rijders zijn toch wel miljeu-bewust he! 
- TrabiFreak
- Erelid
- Contacteer:
ik wil het eigenlijk niet chemisch laten doen, omdat ik bang ben dat het de moeite niet waard is, qua metaal erachter, en dan is het weggegooid geld.
- eeuwige_student
- Erelid
- Contacteer:
op een roestige achtergrond, dan zou ik het eerst even stralen, dan weet je in ieder geval de kwaliteit van het staal. Maar wat is het voorwerp?
Je moet er wel zeker van zijn dat het nog de moeite waard is.
Opnieuw verchromen kost een vermogen.
Opnieuw verchromen kost een vermogen.
Het was Trabannekom
- eeuwige_student
- Erelid
- Contacteer:
Helaas wel. Ik wil niet weten wat ik straks kwijt ben aan het verchromen van de p70 nummerplaat verlichting. Als ik alleen al kijk naar de kosten voor het kopen van een stuk of 5 verlichtingssetjes op ebay voordat ik tot de conclusie kwam dat het exemplaar dat al op de auto zat het beste exemplaar was..........
Ik heb het: mooi zo laten en er een rat van maken!
Kun je het betreffende onderdeel niet in een onverchroomde versie opduikelen? Dat laat zich volgens mij een stuk makkelijker kaal maken en verchromen dan iets dat slecht in het chroom zit.
- TrabiFreak
- Erelid
- Contacteer:
Het gaat om een snorretje...
Ik mag mijzelf de gelukkige eigenaar noemen van een originele ostereiergrill, met gaas, omranding, en snorretje.
Op de komende foto's heb ik het loszittende chroom al weggepulkt.

Het chroom van het liggende gedeelte is uiterst slecht, en het logo is matig. Maar ik ben niet van plan om opnieuw te laten verchromen, het wordt een tikkeltje anders.
De rand wordt gepolijst, het duroplast erachter opnieuw gepopnageld en opnieuw gespoten, en het rooster weet ik nog niet. De snor wordt gespoten als ik hem nog netjes krijg, anders wordt het zoeken naar een ander exemplaar...
Groetjes, Jan Jeroen
Ik mag mijzelf de gelukkige eigenaar noemen van een originele ostereiergrill, met gaas, omranding, en snorretje.
Op de komende foto's heb ik het loszittende chroom al weggepulkt.

Het chroom van het liggende gedeelte is uiterst slecht, en het logo is matig. Maar ik ben niet van plan om opnieuw te laten verchromen, het wordt een tikkeltje anders.
De rand wordt gepolijst, het duroplast erachter opnieuw gepopnageld en opnieuw gespoten, en het rooster weet ik nog niet. De snor wordt gespoten als ik hem nog netjes krijg, anders wordt het zoeken naar een ander exemplaar...
Groetjes, Jan Jeroen
- eeuwige_student
- Erelid
- Contacteer:
Van de 64'er trabant ergens uit Groningen? Ik zou het eerst stralen. Een goede is in ieder geval goedkoper dan de kosten van het verchromen....
Ja, maar kijk uit, want er wordt op MP ook al een aangeboden, zijnde een Poolse kopie
http://link.marktplaats.nl/461201523" onclick="window.open(this.href);return false;
Adverteerder geeft ook aan dat er een stukje afgesprongen is.
Wordt toch al 50 euro voor geboden.
Maar wie weet ben je daar dik tevreden mee.
(Hmmmmm, schiet me zo te binnen: liever naakt dan namaak)
http://link.marktplaats.nl/461201523" onclick="window.open(this.href);return false;
Adverteerder geeft ook aan dat er een stukje afgesprongen is.
Wordt toch al 50 euro voor geboden.
Maar wie weet ben je daar dik tevreden mee.
(Hmmmmm, schiet me zo te binnen: liever naakt dan namaak)
Na 20 jaar is er een einde gekomen aan het rijden in Trabant. Jammer, maar heb nu 2 Traction Avants
- TrabiFreak
- Erelid
- Contacteer:
Er komt bij mij geen imitatie op, denk ik zo. Deze komt inderdaad van de '64er uit het hoge noorden!
Helaas heb ik zelf geen straalcabine, dus dat laten stralen, dat moet ik extern uit laten voeren. Ik had gehoopt dat er ook een huis-tuin en keukenoplossing voor was, maar dat is dus niet het geval. Jammer. Dan moet ik maar naar een goedkoop adresje zoeken...
Hij wordt dus niet opnieuw verchroomd. Ik weet dat dat kostbaar is, en ik vind gespoten straks ook wel wat hebben, als mijn ideeen zo mooi uitgevoerd worden als ik in mijn hoofd heb zitten.
Groetjes, Jan Jeroen.
Helaas heb ik zelf geen straalcabine, dus dat laten stralen, dat moet ik extern uit laten voeren. Ik had gehoopt dat er ook een huis-tuin en keukenoplossing voor was, maar dat is dus niet het geval. Jammer. Dan moet ik maar naar een goedkoop adresje zoeken...
Hij wordt dus niet opnieuw verchroomd. Ik weet dat dat kostbaar is, en ik vind gespoten straks ook wel wat hebben, als mijn ideeen zo mooi uitgevoerd worden als ik in mijn hoofd heb zitten.
Groetjes, Jan Jeroen.
- trabart
- Erelid
- Contacteer:
er zijn vast wel wat mensen hier op het forum die een straalcabine voor kleine objecten hebben ...