Achterpoten
Achterpoten
Hallo allemaal,
Ik ben niet nieuw hier, maar ben lange tijd niet meer geweest. Ik heb me opnieuw aangemeld omdat ik mijn inloggegevens niet meer wist.
Kan iemand mij vertellen of er verschillende achterpoten zijn voor een trabant? Ik heb rechtsachter een andere achterpoot gemonteerd op mijn Kombi, maar het achterwiel staat erg scheef (horizontaal, wel recht in lijn met de auto, maar scheef van beneden naar boven, sorry, ik weet even niet hoe ik het anders moet uitleggen).
Ik heb geen idee waar deze achterpoot vandaan komt, van een limo of een kombi, maar zou er daar verschil in kunnen zitten?
Dank vast en groeten,
André.
Ik ben niet nieuw hier, maar ben lange tijd niet meer geweest. Ik heb me opnieuw aangemeld omdat ik mijn inloggegevens niet meer wist.
Kan iemand mij vertellen of er verschillende achterpoten zijn voor een trabant? Ik heb rechtsachter een andere achterpoot gemonteerd op mijn Kombi, maar het achterwiel staat erg scheef (horizontaal, wel recht in lijn met de auto, maar scheef van beneden naar boven, sorry, ik weet even niet hoe ik het anders moet uitleggen).
Ik heb geen idee waar deze achterpoot vandaan komt, van een limo of een kombi, maar zou er daar verschil in kunnen zitten?
Dank vast en groeten,
André.
- 2802bartje
Re: Achterpoten
Dit is heel herkenbaar. Bij mij, bij een onbelaste achterkant, staan beide wielen onderaan een beetje naar binnen. Met belasting richten de wielen zich weer een beetje verticaal.
Trabant 601 Limousine "Charlotte"
Hoi André,
Wie was je vroeger, dan kan het wachtwoord worden gereset. even een beheerder aan zijn jasje trekken.
Staat het wiel links achter net zo scheef? De wielen horen zeker bij een onbeladen bladveer Kombi aan de onderkant naar binnen te staan.
De poten zijn bij mijn weten gelijk, Schroef of bladveer, Limo of Kombi: De Dreiecklenker is hetzelfde. De bladveer is voor de kombi wat dikker en de schokbreker bij schroefveren zit oko anders vast. Maar verder geen verschillen.
Wie was je vroeger, dan kan het wachtwoord worden gereset. even een beheerder aan zijn jasje trekken.
Staat het wiel links achter net zo scheef? De wielen horen zeker bij een onbeladen bladveer Kombi aan de onderkant naar binnen te staan.
De poten zijn bij mijn weten gelijk, Schroef of bladveer, Limo of Kombi: De Dreiecklenker is hetzelfde. De bladveer is voor de kombi wat dikker en de schokbreker bij schroefveren zit oko anders vast. Maar verder geen verschillen.
Ok, dan ligt het er niet aan dat de driehoek anders is. Het rechterachterwiel staat beduidend meer naar binnen dan links. Links staat zeg maar "normaal".
Trabant staat nu in Zeist bij me voor de deur, als ik hem weer in Rotterdam heb staan zal ik de boel weer eens loshalen, daar heb ik sleutelruimte...
Dank voor de reacties en mocht er iemand nog iets weten.....
Groet,
André
Trabant staat nu in Zeist bij me voor de deur, als ik hem weer in Rotterdam heb staan zal ik de boel weer eens loshalen, daar heb ik sleutelruimte...
Dank voor de reacties en mocht er iemand nog iets weten.....
Groet,
André
en je hebt niet vergeten die schotels met rubber er tussen te zetten (tussen ophanging en bodemplaat)?
Trabant 601, HP750 anhänger
IFA Service Noord, onderhoud aan Trabant, Wartburg en Barkas B1000 in Friesland en omgeving
IFA Service Noord, onderhoud aan Trabant, Wartburg en Barkas B1000 in Friesland en omgeving
- eeuwige_student
- Erelid
- Contacteer:
Er zit wel verschil tussen de poten van verschillende bouwjaren, echter de maatvoering is bij mijn weten gelijk. De poten kunnen dus niet de oorzaak zijn. Het verschil komt vermoedelijk door de vering of voor de rubbers!
blad of schroefveren?
- trabart
- Erelid
- Contacteer:
was het vóór het wisselen van de poot (welke poot overigens, als je bladveer hebt) wel goed ??
Kan ook dat hij ooit een slipper heeft gemaakt en dus gewoon de grondplaat verzet heeft. Dat kan, heb ik met mn eerste trabantje in de sneeuw gehad
Kan ook dat hij ooit een slipper heeft gemaakt en dus gewoon de grondplaat verzet heeft. Dat kan, heb ik met mn eerste trabantje in de sneeuw gehad
Geen breuk in een veerblad, amortiseur in orde?
Of gewoon de 4 rubber niet vernieuwd .... 
Om ff op de achterpoten terug te komen... Bij het vastzetten van de voorwielophanging dient de bladveer iets te worden belast. Moet de Trabant op zijn wielen staan/achterveer (schroef) op spanning staan alvorens de bouten aan te draaien?
Dit kan ik in de WHIMS niet terugvinden, dus ben ik ervan uitgegaan dat de achterpoten vastgezet moeten worden met de auto nog op de krik... Foute gedachte?
Dit kan ik in de WHIMS niet terugvinden, dus ben ik ervan uitgegaan dat de achterpoten vastgezet moeten worden met de auto nog op de krik... Foute gedachte?
- eeuwige_student
- Erelid
- Contacteer:
Bij de voorpoten gaat het erom dat de silentbussen dan in belaste staat worden aangedraaid, Achter heb je die niet, dus is het niet nodig.
t zou ook dit kunnen zijn, althans dat had de laatzte keer toen ik een dergelijk probleem had.