voorbewerken voor het spuiten
- eeuwige_student
- Erelid
- Berichten: 4138
- Lid geworden op: 18 nov 2010, 13:23
- Locatie: Herten
- Contacteer:
voorbewerken voor het spuiten
Het duroplast van de p70 is nu helemaal kaal. Alleen op een aantal plaatsen lijkt er wel steenslag o.i.d. in te zitten. Allemaal kleine putjes, die zichtbaar blijven als ik er met een spuitbus grondverf overheen spuit. Ik denk dat het effect bij een 2k grondverf hetzelfde zou zijn. Dus volgens mij moet de auto helemaal in de spuitplamuur, voordat die gelakt kan worden. Iemand ervaring met het wegwerken van deze putjes?
Re: voorbewerken voor het spuiten
Vult spuitplamuur deze gaatjes/deukjes/krassen niet op? (misschien meerdere laagjes spuiten)?
Trabant 601, HP750 anhänger
IFA Service Noord, onderhoud aan Trabant, Wartburg en Barkas B1000 in Friesland en omgeving
IFA Service Noord, onderhoud aan Trabant, Wartburg en Barkas B1000 in Friesland en omgeving
- eeuwige_student
- Erelid
- Berichten: 4138
- Lid geworden op: 18 nov 2010, 13:23
- Locatie: Herten
- Contacteer:
Re: voorbewerken voor het spuiten
Ik denk het wel, maar weet het niet zeker, dus vandaar was ik benieuwd naar iemand met ervaring. Kan natuurlijk ook zijn dat dit alleen een p70 probleem is en dat dit bij "modern" duroplast niet voorkomt!
Re: voorbewerken voor het spuiten
Denk niet dat er veel verschil is tussen oud & nieuw duroplast... Ik gebruik die spuitplamuur (primer putty ofzo) wel veel voor metaal met kleine putjes. par laagjes erover en het is weer als nieuw. Heb nog een stel ronde bumpers van jeroen liggen, een daarvan is helemaal verroest, maar die ga ik dus op- en gladschuren en daarna behandelen met die primer. Dan ziet ie er strax als nieuw uit.
Trabant 601, HP750 anhänger
IFA Service Noord, onderhoud aan Trabant, Wartburg en Barkas B1000 in Friesland en omgeving
IFA Service Noord, onderhoud aan Trabant, Wartburg en Barkas B1000 in Friesland en omgeving
- Trabantenaar
- Technisch Beheerder
- Berichten: 3336
- Lid geworden op: 13 jul 2011, 22:45
- Locatie: Midden Limburg
Re: voorbewerken voor het spuiten
Spuitplamuur is voor een trabant natuurlijk wel te doen(op de duroplast delen, kan toch niet roesten). Helaas krijg je daardoor geen strakke afwerking op het eindresultaat (zie de gemiddelde auto die enkele jaren geleden nieuw van de band rolde, geen glad geheel)
Zou alle putjes localiseren (kringetje omheen met podlood ofzo, iets wat wel zichtbaar is maar geen rotzooi achterlaat of in het duroplast kan kruipen) en vervolgens iets van polyester erop of vezelplamuur (of hoe t ook heet) Denk dat je daar t beste resultaat mee krijgt op dat materiaal.
Pin me er niet op vast, ben geen expert.
Zou alle putjes localiseren (kringetje omheen met podlood ofzo, iets wat wel zichtbaar is maar geen rotzooi achterlaat of in het duroplast kan kruipen) en vervolgens iets van polyester erop of vezelplamuur (of hoe t ook heet) Denk dat je daar t beste resultaat mee krijgt op dat materiaal.
Pin me er niet op vast, ben geen expert.
Een 1.1 is gewoon dubbel zo tactisch...
Download Trabant 1.1 documentatie(rechtsklik, link opslaan als)
Download Trabant 1.1 documentatie(rechtsklik, link opslaan als)
Re: voorbewerken voor het spuiten
Er is ook 'control powder' op de markt om deze putjes op te sporen. Wel vraagt dit het nogmaals licht opschuren van je auto...
De alphense trabantrijder!
Re: voorbewerken voor het spuiten
Het beste is gewoon de putjes 1 voor 1 opvullen met plamuur. Er is extra fijne plamuur voor in de handel van SOUDAL (SOUDAL EXTRA FINE), vooral geen vezelplamuur gebruiken deze is veel te grof.
Spuitplamuur lijkt me sterk dat je dit haalt, dit is eigenlijk alleen om schuurkrassen te vullen niet om putjes te vullen. Het allerbeste is plamuren, schuren met bijvoorbeeld 280, daarna spuitplamuur, daarna weer schuren met 280, daarna grondlak, schuren met 500/600, en dan aflakken.
Tip, alle lagen 2k gebruiken, anders heb je kans dat de uiteindelijke laklaag de grondlagen doet oplossen en dan krijg je een vreselijke pap zooi
Spuitplamuur lijkt me sterk dat je dit haalt, dit is eigenlijk alleen om schuurkrassen te vullen niet om putjes te vullen. Het allerbeste is plamuren, schuren met bijvoorbeeld 280, daarna spuitplamuur, daarna weer schuren met 280, daarna grondlak, schuren met 500/600, en dan aflakken.
Tip, alle lagen 2k gebruiken, anders heb je kans dat de uiteindelijke laklaag de grondlagen doet oplossen en dan krijg je een vreselijke pap zooi
- eeuwige_student
- Erelid
- Berichten: 4138
- Lid geworden op: 18 nov 2010, 13:23
- Locatie: Herten
- Contacteer:
Re: voorbewerken voor het spuiten
rainier schreef:Er is ook 'control powder' op de markt om deze putjes op te sporen. Wel vraagt dit het nogmaals licht opschuren van je auto...
Het opsporen lukt ook met het blote oog. Dus dat kan zonder extra hulpmiddelen.
- eeuwige_student
- Erelid
- Berichten: 4138
- Lid geworden op: 18 nov 2010, 13:23
- Locatie: Herten
- Contacteer:
Re: voorbewerken voor het spuiten
pietvg schreef:Het beste is gewoon de putjes 1 voor 1 opvullen met plamuur. Er is extra fijne plamuur voor in de handel van SOUDAL (SOUDAL EXTRA FINE), vooral geen vezelplamuur gebruiken deze is veel te grof.
Spuitplamuur lijkt me sterk dat je dit haalt, dit is eigenlijk alleen om schuurkrassen te vullen niet om putjes te vullen. Het allerbeste is plamuren, schuren met bijvoorbeeld 280, daarna spuitplamuur, daarna weer schuren met 280, daarna grondlak, schuren met 500/600, en dan aflakken.
Tip, alle lagen 2k gebruiken, anders heb je kans dat de uiteindelijke laklaag de grondlagen doet oplossen en dan krijg je een vreselijke pap zooi
Ik ben inderdaad al begonnen met het vullen van de gaatjes. Glasvezelplamuur heb ik inderdaad niet gebruikt, want die is hier niet voor geschikt. Aangezien de plamuur bijna op is, zal ik eens kijken hoe goed de saudal plamuur werkt.
