Trabant naar de klote..
Re: Trabant naar de klote..
Ik heb alleen de twee stekkertje van het knipperlicht los gehad, en ja ik heb een multimeter bij de hand. Ik ben ook nog niet op het niveau van Jelle maar die heeft dan ook al boordevol ervaring en ik ben er nu wel weer van overtuigd dat ie niet naar de klote is en weer gemaakt kan worden, het was alleen even schrikken.
De reparatie van de accuklem is overigens geheel succesvol verlopen dus heeft hij nu een upgrade van aluminium naar koper (hij heeft er een tijd goed mee gereden).
De reparatie van de accuklem is overigens geheel succesvol verlopen dus heeft hij nu een upgrade van aluminium naar koper (hij heeft er een tijd goed mee gereden).
http://i39.tinypic.com/2dj70w9.png
Bedankt voor de mooie auto, DDR.
Bedankt voor de mooie auto, DDR.
- trabant601
- Berichten: 792
- Lid geworden op: 18 nov 2010, 20:04
- Locatie: Soest
Re: Trabant naar de klote..
Nou dat valt wel mee hoor van vogelhuisje daar is hij wil in thuis .Renier schreef: Ik ben ook nog niet op het niveau van Jelle maar die heeft dan ook al boordevol ervaring
Gros Trabant Service
Gebruikt en nieuw onderdelen, reparaties, en APK .
http://gros-trabant-service.webnode.nl/
https://www.facebook.com/groups/Trabant ... Nederland/
Gebruikt en nieuw onderdelen, reparaties, en APK .
http://gros-trabant-service.webnode.nl/
https://www.facebook.com/groups/Trabant ... Nederland/
- eeuwige_student
- Erelid
- Berichten: 4138
- Lid geworden op: 18 nov 2010, 13:23
- Locatie: Herten
- Contacteer:
Re: Trabant naar de klote..
Ik noem een paar opties:
1. Lampje toch stuk.
2. Contact bij het knipperlichtrelais is slecht. (Zwart kastje bij de bedrading onder het dashboard).
3. Contact in de richtingaanwijzer schalelaar is slecht.
Geval 2 en 3 zouden het gevol kunnen zijn van de kortsluiting. Om 2 te controleren moet je niet alle stekkers te gelijk lostrekken, maar stekker voor stekker. Om 3 te conteoleren moet je het plastic rond het stuur losmaken. Dit heeft een aantal schroeven aan de onderzijde en twee kleinere aan de zijnkant (uit mijn hoofd). Je ziet dan de schakelaar en kan de contactjes controleren.
Theoretisch kan het relais ook zijn doorgebrand, maar dat is moeilijker te controleren.
1. Lampje toch stuk.
2. Contact bij het knipperlichtrelais is slecht. (Zwart kastje bij de bedrading onder het dashboard).
3. Contact in de richtingaanwijzer schalelaar is slecht.
Geval 2 en 3 zouden het gevol kunnen zijn van de kortsluiting. Om 2 te controleren moet je niet alle stekkers te gelijk lostrekken, maar stekker voor stekker. Om 3 te conteoleren moet je het plastic rond het stuur losmaken. Dit heeft een aantal schroeven aan de onderzijde en twee kleinere aan de zijnkant (uit mijn hoofd). Je ziet dan de schakelaar en kan de contactjes controleren.
Theoretisch kan het relais ook zijn doorgebrand, maar dat is moeilijker te controleren.
Re: Trabant naar de klote..
Dank je, Frank, ik zal morgen als de accu weer vol is eens kijken en alles controleren.
http://i39.tinypic.com/2dj70w9.png
Bedankt voor de mooie auto, DDR.
Bedankt voor de mooie auto, DDR.
- eeuwige_student
- Erelid
- Berichten: 4138
- Lid geworden op: 18 nov 2010, 13:23
- Locatie: Herten
- Contacteer:
Re: Trabant naar de klote..
Een te lege accu kan ook een probleem zijn.
Ik neem aan dat het contact wel aan stond. Laat dit echger nooit te lang aanstaan, want dan kan de ontsteking van de motor doorbranden.
Ik neem aan dat het contact wel aan stond. Laat dit echger nooit te lang aanstaan, want dan kan de ontsteking van de motor doorbranden.
- trabart
- Erelid
- Berichten: 1090
- Lid geworden op: 18 sep 2010, 17:40
- Locatie: zuid limburg
- Contacteer:
Re: Trabant naar de klote..
Nou zijn we weer opbouwend bezig met tips ....
Renier is ook maar een beginner natuurlijk. Moet nog veel leren.
wat betreft een plotselinge kortsluiting .... Kan het niet zo zijn, dat 1 van de twee draden contact maakt met het chassis via een schroef o.i.d. ?? Kabels verwisselen is dan al de oplossing ...
Effe stomme vraag misschien, maar wellicht is het wel de oplossing. Heb je de juiste schroefgaten gebruikt van het licht, of heb je het wellicht door een stuk staal gedaan waar de kabels indirect contact mee hebben? want dan heb je daar je kortsluiting te pakken.
Renier is ook maar een beginner natuurlijk. Moet nog veel leren.
wat betreft een plotselinge kortsluiting .... Kan het niet zo zijn, dat 1 van de twee draden contact maakt met het chassis via een schroef o.i.d. ?? Kabels verwisselen is dan al de oplossing ...
Effe stomme vraag misschien, maar wellicht is het wel de oplossing. Heb je de juiste schroefgaten gebruikt van het licht, of heb je het wellicht door een stuk staal gedaan waar de kabels indirect contact mee hebben? want dan heb je daar je kortsluiting te pakken.
Re: Trabant naar de klote..
Misschien heeft de bedoel inderdaad het chassis aangeraakt gehad, de acculader is nog bezig maar vanavond kan ik het waarschijnlijk gaan controleren.trabart schreef:Nou zijn we weer opbouwend bezig met tips ....
Renier is ook maar een beginner natuurlijk. Moet nog veel leren.
wat betreft een plotselinge kortsluiting .... Kan het niet zo zijn, dat 1 van de twee draden contact maakt met het chassis via een schroef o.i.d. ?? Kabels verwisselen is dan al de oplossing ...
Effe stomme vraag misschien, maar wellicht is het wel de oplossing. Heb je de juiste schroefgaten gebruikt van het licht, of heb je het wellicht door een stuk staal gedaan waar de kabels indirect contact mee hebben? want dan heb je daar je kortsluiting te pakken.
http://i39.tinypic.com/2dj70w9.png
Bedankt voor de mooie auto, DDR.
Bedankt voor de mooie auto, DDR.
- trabart
- Erelid
- Berichten: 1090
- Lid geworden op: 18 sep 2010, 17:40
- Locatie: zuid limburg
- Contacteer:
Re: Trabant naar de klote..
voor je accu weer aansluit / zekeringen vervangt, check eerst of 1 van de 2 pinnen contact maakt met chassis.
- haal kabels van knipperlicht eruit
- haal lampje eruit
- check of er een verbinding bestaat tussen massa (bijv. motorblok dus) en de pinnen.
als het goed is heeft max. 1 pin contact met chassis, en als dat 't geval is is het wel degelijk belangrijk welke kabel op welk punt komt.
- haal kabels van knipperlicht eruit
- haal lampje eruit
- check of er een verbinding bestaat tussen massa (bijv. motorblok dus) en de pinnen.
als het goed is heeft max. 1 pin contact met chassis, en als dat 't geval is is het wel degelijk belangrijk welke kabel op welk punt komt.
Re: Trabant naar de klote..
Ik zal het eens gaan bekijken.trabart schreef:voor je accu weer aansluit / zekeringen vervangt, check eerst of 1 van de 2 pinnen contact maakt met chassis.
- haal kabels van knipperlicht eruit
- haal lampje eruit
- check of er een verbinding bestaat tussen massa (bijv. motorblok dus) en de pinnen.
als het goed is heeft max. 1 pin contact met chassis, en als dat 't geval is is het wel degelijk belangrijk welke kabel op welk punt komt.
http://i39.tinypic.com/2dj70w9.png
Bedankt voor de mooie auto, DDR.
Bedankt voor de mooie auto, DDR.
Re: Trabant naar de klote..
Ik heb toch al heel wat reparaties en motorwissels achter de rug hoor! Maar vogelhuisjes is mijn specialiteit.trabant601 schreef:Nou dat valt wel mee hoor van vogelhuisje daar is hij wil in thuis .Renier schreef: Ik ben ook nog niet op het niveau van Jelle maar die heeft dan ook al boordevol ervaring
Re: Trabant naar de klote..
Gelukkig kan ik melden dat alles het weer doet! Na wat soldeerwerk is alles weer goed gekomen en nu de accu weer genoeg vol zit start de auto ook weer. Echter, heren, dit gaat dus echt niet passen..:

Het staat verder uit elkaar dan het originele, gaat dus toch een klein beetje boren worden wil ik het passend maken.

Het staat verder uit elkaar dan het originele, gaat dus toch een klein beetje boren worden wil ik het passend maken.
http://i39.tinypic.com/2dj70w9.png
Bedankt voor de mooie auto, DDR.
Bedankt voor de mooie auto, DDR.
Re: Trabant naar de klote..
ik zou niet daar boren, maar aan de andere kant - waar geen schroefgat maar een gleuf zit - wat afvijlen.
Re: Trabant naar de klote..
Daar dacht ik zelf ook aan, om aan die kant het te doen en het schroefgaatje te behouden, vijlen is ook een goeie optie.ruton schreef:ik zou niet daar boren, maar aan de andere kant - waar geen schroefgat maar een gleuf zit - wat afvijlen.
http://i39.tinypic.com/2dj70w9.png
Bedankt voor de mooie auto, DDR.
Bedankt voor de mooie auto, DDR.
- eeuwige_student
- Erelid
- Berichten: 4138
- Lid geworden op: 18 nov 2010, 13:23
- Locatie: Herten
- Contacteer:
Re: Trabant naar de klote..
Een andere optie is om de gaatjes in de lampenvoet iets groter te boren. Dan heb je ook kans het passend te krijgen zonder de auto aan te passen. Maar wat was nu de oorzaak?
Re: Trabant naar de klote..
Er was een draadje door en de accu was bijna leeg, ook zaten de kabeltjes niet goed vast.eeuwige_student schreef:Een andere optie is om de gaatjes in de lampenvoet iets groter te boren. Dan heb je ook kans het passend te krijgen zonder de auto aan te passen. Maar wat was nu de oorzaak?
http://i39.tinypic.com/2dj70w9.png
Bedankt voor de mooie auto, DDR.
Bedankt voor de mooie auto, DDR.