In duitsland is het trouwens verboden voor trabanten heb ik begrepen. En het is makkelijk te herkennen, aangezien het een compleet andere kleur heeft.
Welk merk voor wat?
- Trabantenaar
- Technisch Beheerder
- Berichten: 3336
- Lid geworden op: 13 jul 2011, 22:45
- Locatie: Midden Limburg
Re: Welk merk voor wat?
Dot5 kan, mits je zeker weet dat al je nieuwe spul daar tegen kan en ook echt alles vervangen wordt. Dus ook de slangen en het reservoir(plus slangen) 
In duitsland is het trouwens verboden voor trabanten heb ik begrepen. En het is makkelijk te herkennen, aangezien het een compleet andere kleur heeft.
In duitsland is het trouwens verboden voor trabanten heb ik begrepen. En het is makkelijk te herkennen, aangezien het een compleet andere kleur heeft.
Een 1.1 is gewoon dubbel zo tactisch...
Download Trabant 1.1 documentatie(rechtsklik, link opslaan als)
Download Trabant 1.1 documentatie(rechtsklik, link opslaan als)
Re: Welk merk voor wat?
Zojuist wat ingelezen, en het ziet er naar uit dat DOT5 behoorlijk agressief op rubbers kan zijn. Moeten we niet hebben. Het zal dus toch weer DOT4 worden.
Re: Welk merk voor wat?
Er bestaat ook remvloeistof die geen vocht aantrekt of siliconen basis.
Re: Welk merk voor wat?
- eeuwige_student
- Erelid
- Berichten: 4138
- Lid geworden op: 18 nov 2010, 13:23
- Locatie: Herten
- Contacteer:
Re: Welk merk voor wat?
De roest die remcilinders vastzet is niet het gevolg van vocht in de remvloeistof. Het roest namelijk aan de luchtzijde van het rubber. Daar zit onbehandeld staal, dat kan gaan roesten. Het remvet heeft dan ook voornamelijk als doel om daar het vocht zo goed als mogelijk weg te laten.
Bij oudere trabanten waren de zuigertjes trouwens van aluminium, een opofferingsmetaal. Daarnaast zat er een fatsoendelijke stofkap op. Die gingen veel langer mee!
Bij oudere trabanten waren de zuigertjes trouwens van aluminium, een opofferingsmetaal. Daarnaast zat er een fatsoendelijke stofkap op. Die gingen veel langer mee!
- Trabantenaar
- Technisch Beheerder
- Berichten: 3336
- Lid geworden op: 13 jul 2011, 22:45
- Locatie: Midden Limburg
Re: Welk merk voor wat?
Er zijn ook trabanten die daarom uitgevoerd zijn met moderne cilinders waar er een stofhoesje over de cilinder zit ipv alleen een rubber cupje die er los tegenaan zit.eeuwige_student schreef:Bij oudere trabanten waren de zuigertjes trouwens van aluminium, een opofferingsmetaal. Daarnaast zat er een fatsoendelijke stofkap op. Die gingen veel langer mee!
Dan heb je er ook veel minder last van.
Een 1.1 is gewoon dubbel zo tactisch...
Download Trabant 1.1 documentatie(rechtsklik, link opslaan als)
Download Trabant 1.1 documentatie(rechtsklik, link opslaan als)
- eeuwige_student
- Erelid
- Berichten: 4138
- Lid geworden op: 18 nov 2010, 13:23
- Locatie: Herten
- Contacteer:
Re: Welk merk voor wat?
Klopt, dan heb je er ook minder last van.
Re: Welk merk voor wat?
En waar krijg je die cilinders met kapje?
Re: Welk merk voor wat?
Een van de redacteuren van Oktan79 doet erg content over LPR wielremcilinders. Italiaans fabrikaat. Al rijdt hij de remschoenen...
De remschoenensets van LPR zitten in NL rond de 23 euro.
- RBZ links: 4730
- RBZ rechts: 4731
- RBZ hinten: 4732
De remschoenensets van LPR zitten in NL rond de 23 euro.
- Trabantenaar
- Technisch Beheerder
- Berichten: 3336
- Lid geworden op: 13 jul 2011, 22:45
- Locatie: Midden Limburg
Re: Welk merk voor wat?
Die 10 euro bij een nederlandse webshop is gewoon een duitse webshop met een nederlandse website.
levertijd is ook daar gewoon een week en de service werkt met google translate. (al eens besteld, niet goed bevallen)
Je kunt ook wat meer uitgeven en voor TRW of ABS gaan. Die zijn wel bij Nederlandse webshops en winkels te krijgen.
Een 1.1 is gewoon dubbel zo tactisch...
Download Trabant 1.1 documentatie(rechtsklik, link opslaan als)
Download Trabant 1.1 documentatie(rechtsklik, link opslaan als)
Re: Welk merk voor wat?
Beviel het product niet of de webshop?
Een winkel die je nauwkeurig van elke stap in het leveringsproces op de hoogte houdt, moet dat ook ergens van betalen. Bij de allergoedkoopste aanbieder hoor je doorgaans niets en staat er ineens een bezorger voor de deur.
Een winkel die je nauwkeurig van elke stap in het leveringsproces op de hoogte houdt, moet dat ook ergens van betalen. Bij de allergoedkoopste aanbieder hoor je doorgaans niets en staat er ineens een bezorger voor de deur.
- Trabantenaar
- Technisch Beheerder
- Berichten: 3336
- Lid geworden op: 13 jul 2011, 22:45
- Locatie: Midden Limburg
Re: Welk merk voor wat?
De webshop, Autoonderdelen24.nl
Ze claimden destijds namelijk binnen 24 uur te leveren. Maar dat was dus pas na een week. Ze versturen het vaak niet eens binnen 24 uur.
Al claimen ze dat nog steeds. De verzendtijd wordt niet meer vermeld tegenwoordig.
Daarnaast zijn de verzendkosten 10 euro, wat niet veel goedkoper is dan rechtstreeks vanuit Duitsland te bestellen. Soms verschillen de prijzen zelfs tussen de Nederlandse en Duitse website, waardoor je goedkoper uit bent als je het rechtstreeks bij de Duitse site besteld (inc verzending)
Als je rekening ermee houdt dat het gewoon een Duitse webshop is die naar het Nederlands vertaald is, kun je er bestellen, maar niet als je verwacht een nederlandse aanbieder te hebben waarbij je vaak de dag erna (behalve als de verzending vertraging oploopt) je spullen al hebt.
Ze claimden destijds namelijk binnen 24 uur te leveren. Maar dat was dus pas na een week. Ze versturen het vaak niet eens binnen 24 uur.
Al claimen ze dat nog steeds. De verzendtijd wordt niet meer vermeld tegenwoordig.
Daarnaast zijn de verzendkosten 10 euro, wat niet veel goedkoper is dan rechtstreeks vanuit Duitsland te bestellen. Soms verschillen de prijzen zelfs tussen de Nederlandse en Duitse website, waardoor je goedkoper uit bent als je het rechtstreeks bij de Duitse site besteld (inc verzending)
Als je rekening ermee houdt dat het gewoon een Duitse webshop is die naar het Nederlands vertaald is, kun je er bestellen, maar niet als je verwacht een nederlandse aanbieder te hebben waarbij je vaak de dag erna (behalve als de verzending vertraging oploopt) je spullen al hebt.
Een 1.1 is gewoon dubbel zo tactisch...
Download Trabant 1.1 documentatie(rechtsklik, link opslaan als)
Download Trabant 1.1 documentatie(rechtsklik, link opslaan als)
Re: Welk merk voor wat?
Soms hebben webwinkels het over een 'extern magazijn', daarmee bedoelen ze dan de lopende band van de fabrikant.
Re: Welk merk voor wat?
Een update uit het pappenforum, waar Tim* de volgende ontdekking postte:
*Tim is vliegtuigmonteur, die vertrouw ik wel de nodige materiaalkennis toe.
Wer sich noch fragt ob er LPR oder TRW kaufen soll........
Die fallen zu 99,9% von einem Band.
Die Beschriftung NA xx gibts von 1-20....immer andere drauf (willkürlich ohne Muster oder Zuordnung).
Guss ist auch nicht immer gleich. Manchmal gleich, manchmal LPR glatter, manchmal TRW.
Einziger echter Unterschied Blindstopfen LPR=gelb, TRW=rot.
LPR ist in der Regel immer 20-40% günstiger als TRW.