Beste lezers,
Het hele Ebza verhaal klinkt moeilijk, maar is het echt niet.
Tzt zal ik deze eens beschrijven.
Ben aan het uitzoeken mbt Ebza, jammer genoeg, nog niet echt toegekomen.
Dat ik online zit is al zeldzaam.
Met een internet verbinding via de oude loodtelefoonkabel is het al lastig...
Laat staan dat hier 4 dochters zijn die continu online lessen moeten volgen......En s avonds ook nog online...
Nee, ik heb geen kabel noch glasvezel. ( is mij wil ooit eens beloofd..)
Nog even geduld aub.
Ebza
- Trabantenaar
- Technisch Beheerder
Re: Ebza
Ik heb inmiddels vernomen dat een ebza ook beide bobines tegelijk kan laten vonken als ze kapot zijn.
Wat mijns inziens betekend dat er idd een flipflop schakeling in het hybride deel moet zitten om de keuze tussen cilinder 1 en 2 te bepalen.
En dat die dus kapot was in die ebza.
Helaas kan ik dat niet nagaan op printniveau, want ik heb de betreffende ebza niet, theoretisch kan het ook gebeuren door een defecte diode. maar ik verwacht eerder dat het flipflop is die gewoon zn werk niet meer doet. en alles aanstuurt.
Wat mijns inziens betekend dat er idd een flipflop schakeling in het hybride deel moet zitten om de keuze tussen cilinder 1 en 2 te bepalen.
En dat die dus kapot was in die ebza.
Helaas kan ik dat niet nagaan op printniveau, want ik heb de betreffende ebza niet, theoretisch kan het ook gebeuren door een defecte diode. maar ik verwacht eerder dat het flipflop is die gewoon zn werk niet meer doet. en alles aanstuurt.
Een 1.1 is gewoon dubbel zo tactisch...
Download Trabant 1.1 documentatie(rechtsklik, link opslaan als)
Download Trabant 1.1 documentatie(rechtsklik, link opslaan als)
Re: Ebza
Beste lezers,
Op het moment heb ik even geen tijd om het eea eens goed uit te zoeken.
De zon laat zich weer goed zien en dan wordt het tijd om weer eens verder te gaan met onderhoud/restauratie van het rijdende spul...
Het zit in het vat en verzuurt niet....
Op het moment heb ik even geen tijd om het eea eens goed uit te zoeken.
De zon laat zich weer goed zien en dan wordt het tijd om weer eens verder te gaan met onderhoud/restauratie van het rijdende spul...
Het zit in het vat en verzuurt niet....